Hej.
Nu har jag hittat en bil på blocket, volvo s80 t6 (-99).
Den har gått cirka 11.400 mil.
Va och tittade på den igår och den är väldigt fin i chassit och inredningen mm.
Jag kan som sagt inte mycket om bilar och skulle därför vilja fråga er som kan lite mer om s80 t6orna.
Vad innebär ett kamrembyte på en s80 t6 (har hört att det skall vara dyrare att byta dessa på dem modellerna). Hur mycket kan det kosta?
Säljaren påstår att bilen är fullservad samt att kamrem byttes på 10.900 mil dock på en verkstad som inte har noterat nåt om det.
Kontakta som sagt bilia för att se vad som har gjort på bilen och dem såg inga servicar mm.
Senaste besiktningen blev den underkänd pågrund av obalans i bakre broms någonting.
Det åtgärdade dem.
När jag åkte med bilen så hörde jag att det knakade till när han svängde i ratten. Han påstod att det var så på många volvo s80 och beror på elektroniken, och att det inte är något problem att åtgärda.
Jag fungerar på att ta bilen till en verkstad för att kontrollera allting, men det kan ju som sagt kosta runt 2000kr.
Till min fråga, är det värt att satsa på en sån bil, men den informationen som jag har om den just nu?
Vilka fel kan ja tänkas stöta på vid ett eventuellt köp? Finns det några kända problem?
Vill även tillägga att bilen ägs av en äldre man som har haft den i garaget hela tiden.
Priset för den är 55.000 kr.
Väldigt tacksam för svar.