Mja...Jag hade snarlika värden på min M5 för 5 år sedan, dvs höga CO värden, högt HC, dock så var även lambda för högt (1.05). Såg många sköna tusingar flaxa iväg. Iaf började med det enklaste; byta lambdasond (storservice var redan gjort på bilen, dvs byte samtliga oljor/filter, stift samt justering/kontroll ventilspel). Efter sondbytet blev alla värdena bra, o har förblivit så efterföljande besiktningar... Så mitt tips är: service inkl samtliga filter, stift, rotor & fördelarlock. Efter detta en korrekt varmkörning, vilket betyder att man ligger på låga växlar runt 4000-4500 rpm, man får bäst värmning o "rening" av kattarna då motorstyrningen går för fullt på lambdan, vid fullgas reglerar motorn inte via lambda normalt. Kör på detta sett i minst 4-5 mil, åk o mät avgasvärdena sedan. Fortfarande underkänd så byter du sonden som första "riktiga" åtgärd (finns "pirat" sonder av god/utmärkt kvalitet för ca 1000kr. Biltemas nyaste sonder ser riktigt bra ut de med, monterade en sådan på en bekants bil, funkade utmärkt)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure