Tjena, skulle behöva lite hjälp att få min bluetooth att fungera på datan, den har fungerat bra förut men nu när jag försöker använda den så står det nått i stil med " nätverkskortet bluetooth-nätverksanslutning är inte anslutet "
Nån som är lite kunnig och kan hjälpa mig? jag har för övrigt en laptop med vista om det har någon betydelse
Starta om hela modemet, verkar som om du har krångel med uppkopplingen
vet inte om jag fattat dig fel eller du mig men alltså mitt internet funkar hur bra som helst det är bluetooth:en som inte funkar och det kan ju inte ha nått att göra med uppkopplingen ?
Kanske kan underlätta om du berättar vad det är för dator och operativsystem...?
När fungerade det sist? Vad gjorde du innan det slutade att fungera? (och nej, säg ingenting.)
"Hej det är fel på min bil, vet ni vad det kan vara?"
dator och os - hp pavilion dv6700 med windows vista home premium
när den slutade fungera - ja jag körde nått program som skulle vara bra och snabba upp vista då den skulle inaktivera onödiga program
var ju en väldigt bra jämförelse de där sista! :s
Jim_mY: den knappen är på, tack ändå
OK. Vad är det för program du har kört för att rensa då? Om du ska rensa en dator så bör du vara helt insatt i vad programmet gör och inte gör så att den inte ska ta bort saker som är kritiska...
Hur som haver, du skriver att den har tagit bort en del "onödiga program" Förmodligen har den tagit bort de delar som du behöver för att få bluetooth att fungera. Det finns lite olika sätt att få tillbaka det, men jag skulle nog rekommendera dig att återställa datorn istället.
OK. Vad är det för program du har kört för att rensa då? Om du ska rensa en dator så bör du vara helt insatt i vad programmet gör och inte gör så att den inte ska ta bort saker som är kritiska...
Hur som haver, du skriver att den har tagit bort en del "onödiga program" Förmodligen har den tagit bort de delar som du behöver för att få bluetooth att fungera. Det finns lite olika sätt att få tillbaka det, men jag skulle nog rekommendera dig att återställa datorn istället.
Annars så kan du återställa datorn helt med en systemåterställning. Det kan du komma åt när du startar genom att trycka F11.
Klarar du inte ovanstående så ta hjälp av en vän eller supportfirma med de rätta kunskaperna
Vista optimizer tror jag de hette.
Nja börja härja med sånt där bara pga bluetooth då får de vara, men alltså de där programmet har ju bara inaktiverat bluetoothen inte tagit bort något så det borde ju bara vara att aktivera den igen manuellt på något sätt
Annars så kan du återställa datorn helt med en systemåterställning. Det kan du komma åt när du startar genom att trycka F11.
Klarar du inte ovanstående så ta hjälp av en vän eller supportfirma med de rätta kunskaperna
Nja börja härja med sånt där bara pga bluetooth då får de vara, men alltså de där programmet har ju bara inaktiverat bluetoothen inte tagit bort något så det borde ju bara vara att aktivera den igen manuellt på något sätt
Okej jag tar en del liknelse då
"Hej jag har fel på min motor. Vad ska jag göra? Det borde bara vara en knapp så att den startar"
Självklart kan det vara en knapp, men hur ska man veta det?
Det kan också vara tretusen andra saker. Drivrutiner, programvara, inställningar, registerfel, filer som fattas, filer som är korrupta, systeminställningar som är fel, programvara som krockar osv osv osv.
Själv hade jag nog avinstallerat själva bluetoothedelen och sedan installerat med nya från hps hemsida. Det är iaf relativt lätt.
Okej jag tar en del liknelse då
"Hej jag har fel på min motor. Vad ska jag göra? Det borde bara vara en knapp så att den startar"
Självklart kan det vara en knapp, men hur ska man veta det?
Det kan också vara tretusen andra saker. Drivrutiner, programvara, inställningar, registerfel, filer som fattas, filer som är korrupta, systeminställningar som är fel, programvara som krockar osv osv osv.
Själv hade jag nog avinstallerat själva bluetoothedelen och sedan installerat med nya från hps hemsida. Det är iaf relativt lätt.
Exakt. Tanka hem BT-drivrutinerna/mjukvaran från tillverkarens hemsida och installera om.