2775
Sök

strålkastarglas 740 -90

244 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
ska byta strålkastarglas på bettan eftersom den ska besiktas på måndag... men hur fanken sitter lyktan fast? jag har inte riktigt fått kläm på det... någon som vet... tänk på att det är en -90 med "ny" optik... tacksam för svar...

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

244 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
försöker bara hålla tråden levande och ber om hjälp igen... ska ju som sagt besiktas på måndag tongue

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

68 Inlägg
14 oktober 2006
Har för mig att du först måste lossa på blinkersen då borde det finnas skruvar där bakom som är till lyktan, den kan även sitta fast på andra sidan och då måste du ta bort listen som går runt lyktan.

Detta kan mycket väl vara helt fel för det var minst 7år sedan jag gjorde detta så mitt minne sviktar en del.
Men försök med detta blinkersen är ju lätt att ta isär iaf.  Annars borde man se hur den sitter fast om man tittar riktigt ordentligt.

lycka till!

Örebroare i exil
970 Inlägg
14 oktober 2006
Som ovan skrivit, så behövs blinkersen plockas bort. Underlättar om du tar bort grillen också. Torkararmen behövs skruvas bort också, då hela paketet följer med när du släpper strålkastaren så att säga. Tror det redan finns en tråd om detta här, så testa sök lite = )

Hej FRA!

244 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
fixa det igår... tack för hjälpen... han gick igenom med blankt papper big_smile

Sök