3287
Sök

2steg och en lågnivå utgång på stereon. Hur göra?

2 122 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
ska fixa in ett steg till 6*9orna, men har bara 1 lågnivå utgång finns det att köpa nånsort av delning eller måste jag köpa ny spelare?
Senast redigerat av Kirre (15 augusti 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

5 Inlägg
15 augusti 2005
Du kan ansluta vissa slutsteg med högnivåkabel(högtalarkabel). Kan inte jättemycket men jag tror inte det är lika bra som att köra på lågnivå. Antar att du redan kör en baslåda på lågnivån du har nu? (annars skulle du ju inte ha några problem) Annars är det bästa att köpa en ny huvudenhet med fler lågnivå och gärna en separat lågnivå för subben.

6 851 Inlägg
16 augusti 2005
Endel steg brukar även ha en RCA utgång för vidare koppling av steg. En sak du kan köpa är annars ett 2-vägs aktivt filter..då slipper du splitta den kabel du nu har, höjer utgångsnivån på filtret utan att förlora nåon direkt ljudkvlalité..

4 571 Inlägg
16 augusti 2005
gör som jag köp 2 st rca splitters.  alltså du kopplar på splittern så får du 2 kablar istället för en. funkade fint...    en liten ritning =P nollorna är kontakter om ni undrar...

//===========O
==0=======
                  \\===========O

Driver
2 111 Inlägg
16 augusti 2005
hmm..är funderasm över hur jag har bak på min. är en "utgångarröd,vit" o sedan går det ut två sladdar som ser identiska ut med de andra lågnivåutgångarna..har jag två lågnivåutgångar?. hittar inte instruktions...samt är helt noob på detta område- tacksam för svar!
Senast redigerat av Janken (16 augusti 2005)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

6 851 Inlägg
16 augusti 2005
Janken skrev:
hmm..är funderasm över hur jag har bak på min. är en "utgångarröd,vit" o sedan går det ut två sladdar som ser identiska ut med de andra lågnivåutgångarna..har jag två lågnivåutgångar?. hittar inte instruktions...samt är helt noob på detta område- tacksam för svar!

Kan mycke väl vara en lågnivåutgång, bara att testa. Kommer det inget ljud så är det förmodligen en lågnivå ingång isf.

2 122 Inlägg
17 augusti 2005
Trådstartare
Izual skrev:
gör som jag köp 2 st rca splitters.  alltså du kopplar på splittern så får du 2 kablar istället för en. funkade fint...    en liten ritning =P nollorna är kontakter om ni undrar...

//===========O
==0=======
                  \\===========O

var hittar man sånna splitters?

Volvo 242 -75 Busbil

6 851 Inlägg
17 augusti 2005
Kirre skrev:
Izual skrev:

//===========O
==0=======
                  \\===========O

var hittar man sånna splitters?

Brl,Biltema;Expert lite var stanns de säljer ljudsaker..fråga efter RCA splitters bara..1Hona till 2 hanar tex.

2 122 Inlägg
17 augusti 2005
Trådstartare

Volvo 242 -75 Busbil

4 571 Inlägg
17 augusti 2005
Kirre skrev:
tex. sånna här?
http://www.mds.se/?artnr=288022

precis

19 Inlägg
17 augusti 2005
Jag har bara en lågnivåutgång på min stereo. Den är kopplad till ett slutsteg som driver hatthyllehögtalarna och från det steget har jag en ny lågnivåkabel till min baslåda med inbyggt slutsteg. Eller har och har. Det är inte installerat än men det kommer att bli så iaf. :-) Men detta förutsätter ju att det finns utgång på steget. Nackdelen är att det inte går att styra baslådan och hatthyllehögtalarna separat från stereon men det får man ju ställa in på stegen så att det blir bra...

/Christopher Åberg -81

Sök