3172
Sök

Volvo V70 2.0 -99 Motorknack när kopplingen släpps.

827 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Har en Volvo V70 2.0 -99 som jag har märkt nu att när ja släpper kopplingen utan växel i så börjar det knacka från motor elr låda, när ja kopplar så blir det tyst.

Nån som vet vad det kan va??

tacksam för svar.

40 Inlägg
19 april 2010
kolla urtrampninglagret.. om det  blir tyst när du lägger lite tryck på kopplingpedalen. så är det med stor sanolikhet att det är urtrampningslagret..

827 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
BeeFyy skrev:
kolla urtrampninglagret.. om det  blir tyst när du lägger lite tryck på kopplingpedalen. så är det med stor sanolikhet att det är urtrampningslagret..

Tänkte oxå på det... får väl byta det snart o passa på o byta packboxar samtidigt... läcker lite, men kopplingen e fräsh s¨den får sitta kvar ett tag till.

827 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
nu knackar det även när man trycker ner kopplingen... kan det fortfarande va urtrampningslagret som börjar bli helt skrot elr nåt annat?

18 Inlägg
22 april 2010
Ja det är nog urtrampningslagret. Jag hade samma på min saab ng900

40 Inlägg
26 april 2010
det kan mycket väl va urtrampningslagret även om du trycker ner pedalen.. men det behöver inte vara de.. motorn går som den ska annars o så?

827 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
BeeFyy skrev:
det kan mycket väl va urtrampningslagret även om du trycker ner pedalen.. men det behöver inte vara de.. motorn går som den ska annars o så?

aa... har inte haft bilen länge alls... men den går som den ska....

Sök