2917
Sök

Dåligt ladd?! Audi a3 1,8t

6 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Hejsan!

Jag chippade min bil nyss och då när dom provåkte den tyckte dom att laddet var lite lågt (0,95) så då kollade dom en slang mellan, vet inte va det heter..Men slangen sitter på en liten nippel som pekar mot föraren (på insuget?) upp till vad som ser ut som en liten klocka.
Snubben blåste i slangen och kunde göra det utan större svårighet (slangen var av) och sa att det inte var bra alls och nåt med mangetventilen kanske behövdes bytas, nu kan jag blåsa i den där slangen igen utan svårighet rakt in i insuget TROR jag det är, han sa att det inte var bra så nu undrar jag vad det kan vara och om det är så farligt som han sa? :S

...Om ni inte fattar så kanske jag kan förklara bättre 

http://img194.imageshack.us/img194/7923/motor1v.jpg    Slangen mellan btr (verkar det hetta) och insug menar jag!

Altså jag kan blåsa i den slangen utan något motstånd!

Hjälp!

Edit: Var ute och testade nu, och den laddar bara 0,8 ungefär...hmm

Tack på förhand!

Mvh // ludde

(flyttade den från Generell felsökning, Vet dock inte hur man tar bort den andra SRY)
Senast redigerat av Luddeliten (28 april 2010)

fälg fantast
1 086 Inlägg
28 april 2010
en audi 1.8t laddar 0.48 bar original, så om den nu laddar 0.95 så är detta helt OK,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

6 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
okej det är ju bra då! men det att man kan blåsa luft i den där slangen jag beskriver då? är det normalt?

//
ludde

497 Inlägg
29 april 2010
e den chippad ska den ladda 1.2 bar i peakarna och vad jag vet så ska man inte kunna blåsa rakt in i insuget utan motstånd visst det tar väl lite luft och fylla systemet men det ska inte gå lätt som du säger prova blås tills det tar stop gör det inte de så e de självklart något läckage.

6 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
det har jag inte tänkt på ska testa det!

Dom som chippade sa att det va normalt men ska som sakt testa!

Sök