3140
Sök

Börja med rally

196 Inlägg
17 augusti 2005
Trådstartare
Hej jag är 18 år och precis fått körkort och då upptäkte jag att det var otroligt kul att köra fort på små kurviga grusvägar smile. Fast det är ju mycket farligt eftersom det kan komma trafik men då undrar jag vad ska man göra om man vill börja att köra rally. Och vad kostar det om man ska ha lite billiga saker, bil mm. Vill alltså inte börja tävla seriöst utan bara köra för det är kul och spännande.

mvh Christian

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html

Nightmare racing
165 Inlägg
222 Inlägg
17 augusti 2005
Hej!
Om jag vore i dina kläder skulle jag ändå gå en kurs.
Den kostar väl 500.-
Sedan kan du välja att köra på en tävling för att få din licens.
Självklart så behöver du inte fortsätta att tävla.
Men på kursen finns det många bra tips och så har du gjort en bra sak oxå.

Lycka till!

Mvh
Angelicque

defuncta skrev:
Hej jag är 18 år och precis fått körkort och då upptäkte jag att det var otroligt kul att köra fort på små kurviga grusvägar smile. Fast det är ju mycket farligt eftersom det kan komma trafik men då undrar jag vad ska man göra om man vill börja att köra rally. Och vad kostar det om man ska ha lite billiga saker, bil mm. Vill alltså inte börja tävla seriöst utan bara köra för det är kul och spännande.

mvh Christian

Hellre chips än sex på festival!!!!

Rallyförare
1 075 Inlägg
17 augusti 2005
I rally måste du nog vara seriös (tävlingarna kostar 500-2000:- styck, dessutom kostar det en hel del att hålla bilen i trim + försäkring, skatt,)
Folkrace kan jag rekomendera varmt om man vill köra på skoj, anledningen är att det arrangeras folkrace-träningar på de flesta folkracebanor, något som inte förekommer i rally... Dessutom är bilarna dom kör med avregistrerade... Träningspassen brukar kosta mellan 50-100:- och då får du köra i kanske 3-4timmar, jäkla skojjigt!

158 Inlägg
17 augusti 2005
Hej Christian
Håller med dig Det är kul att köra/åka fort och då är rally häftigt...
Men jag instämmer med vad föreg talare tyckte - att du ska börja med folkrace. Det är lite skillnad på vad det kostar men om du börjar där så kan du gå vidare när du fått lite träning på det.
Ta en rallylicens så får du åka med någon vänlig själ på någon sprint
På dessa tävlingar sitter man "bara med" i högerstolen men du får ändå den häftiga upplevelsen av åkningen
mvh
Senast redigerat av linn (17 augusti 2005)

xy

Sök