4332
Sök

bygga nytt i 745:an..

59 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
Tja!

håller på att sätter ihop ett system till min 745:a enligt nedan:

Stereoenhet:
en JVC lågnivå, med aux-ingång, blablabla typ 1500:- på brl..

Slutsteg:
http://jbl.com/car/products/product_det … mp;ser=GTS

inbyggt delningsfilter för att koppla vidare till en senare investering i en aktivlåda...

Framsystem:
http://jbl.com/car/products/product_det … region=USA

är lite rädd att dessa inte ska passa i orginalhålet vad tror ni????

Baksystem:
ett par bra 6´9 från pioneers väsrtingserie..
ska in i "lådorna" längst bak i akvariekombin..

vad tror ni? kommentarer, tips?!

mvh

281 Inlägg
17 oktober 2006
För att få i dom högtalarna i framdörrarna så måste du såga upp lite i innedörren för magneten... du lär se och förstå när du försöker skruva dit dom smile

59 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
JW skrev:
För att få i dom högtalarna i framdörrarna så måste du såga upp lite i innedörren för magneten... du lär se och förstå när du försöker skruva dit dom smile

Tack för ditt svar!

precis det var det jag var "rädd" för, är det krångligt eller? hur blir det med rutan?
tycker du att jag ska hitta några andra?
i så fall något tips? har kollar lite på DLS C-series (ganska säker på att dom passar) också, men tycker JBL känns snäppet värre..

59 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
http://i11.tinypic.com/46yl1qf.jpg
lite halvkass bild från mobilen..

då har vi investerat i ny stereoapparatur.. slängde in den mest för att slippa höra mig själv sjunga när jag är ute och åker..

gav nytt liv i orginalhögtalarna också, som försäkrade mig om att jag inte behöver dra nya kablar till högtalarna.. skönt!

lite spec; dubbla lågniva, aux-ingång, 4x50w mosfet, mp3 mm
inget speciellt men det är riktigt billigt med bra stereo idag..

Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 oktober 2006
JW skrev:

Varför tror du han skulle behöva det för? de va väl 5,25" då ska dom ju få plats, 59mm monterningsdjup är ju inte extremt. Vet inte vad jag har för monterningsdjup på mina i min 745a, men där har ja iaf Jbl GTO i framdörrarna, är iofs koaxialer men de kan inte skilja så mkt.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

281 Inlägg
18 oktober 2006
Manne skrev:
JW skrev:

Varför tror du han skulle behöva det för? de va väl 5,25" då ska dom ju få plats, 59mm monterningsdjup är ju inte extremt. Vet inte vad jag har för monterningsdjup på mina i min 745a, men där har ja iaf Jbl GTO i framdörrarna, är iofs koaxialer men de kan inte skilja så mkt.

Varför jag tror att han behöver det?? för att jag själv hade en 740 innan och jbl högtalare i dörrarna ... va tvungen att kapa upp lite för magneten men det va inga problem,

281 Inlägg
18 oktober 2006
Det är inga konstigheter att såga upp där.... det behövs inte ens mycket... bara så att magneten får plats... jag hade en 740 från 85  och det var inga problem med jbl högtalarna... tänk bara på att dra lång sladd där inne så inte den fastnar i rutan... mvh Jonas

Ps klart du ska ha JBL det är det bästa märket på marknaden! smile

59 Inlägg
18 oktober 2006
Trådstartare
JW skrev:
Det är inga konstigheter att såga upp där.... det behövs inte ens mycket... bara så att magneten får plats... jag hade en 740 från 85  och det var inga problem med jbl högtalarna... tänk bara på att dra lång sladd där inne så inte den fastnar i rutan... mvh Jonas

Ps klart du ska ha JBL det är det bästa märket på marknaden! smile

tack för ditt svar!

hur menar du med långa sladdar? är det dumt att använda orginal? i så fall har du tips på hur man byter? har för mig att det kan vara lite krångligt..?

är lite sugen på att köra JBL för hela slanten faktiskt.. smile

Sök