1957
Sök

Gummilister

35 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
Hej hej!

Har införskaffat en begagnad bil som tidigare ägts av äldre släkting och har senare åren bara stått, vilket gjort att solen tagit ut sin rätt och ett par gummilister på bilen har spruckit rätt rejält(bakruta/bagagelucka samt mellan dörrarna på ena eller bägge sidorna)...

Vart köper man sådana saker? kollat lite snabbt på mekonomen och biltema men hittar inget sånt.. Hittade kategorin på laga.se men fanns inget i lager...

När jag ändå har solens verkan på tal, vad skulle det uppskattningsvis kosta att på en firma låta polera och fixa till lacken som blekts illa på sina ställen? Inte nån försegling eller så...

Bilen är inte i mina händer än så har inga bilder, hade varit lättare kanske och visa.. smile

Bilen är en opel vectra -96

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
3 maj 2010
då föreslår jag att du går till en opel återförsäljare ocj frågar dej för
angående lacken så är väll Ditec eller Mr.Cap vägen att gå
Senast redigerat av LeafBox (3 maj 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Mästerputsare
88 Inlägg
3 maj 2010
Att lacken är blekt innebär inte att det är kört.
Du fixar det enkelt själv med polermaskin och en bra polish.
Vill du inte göra det själv eller kosta på Ditec eller Mr.Cap finns säkert någon hemmapolerare i stan där du bor som kan göra jobbet för en tusing.
Men hallå, det är ju kul att polera!

35 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Biltemas gummivax såg ju inte fel ut, bara det att listerna det gäller har trasat helt sönder och det är mest skumgummi på sina ställen, så "nya" är nog det som gäller..

Jo lacken kan man ju pilla på själv nästan gratis, var mest liten undrar ifall man kunde uppskatta 1000 eller 5000 för jobbet?

Tack för svaren, uppskattas!

Sök