Råd vad jag ska göra med min krockade Audi 80 -89

Luwke
6 maj 2010 · 24 Inlägg

Jag har en krockad Audi 80 2.0 -89 som jag inte vet vad jag ska göra av. Fick inte ut en endaste krona på försäkringen så jag tänkte väl försöka få ut så mycket som möjligt.

Vad är då smartast? Sälja hela bilen som reservdelsbil eller sälja delar från den och lägga upp på blocket?
Att renovera upp den känns som ett jobbigt projekt.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/57815/922251_s692t5.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/57815/922252_ljbszz.jpg

peegee Forummoderator
6 maj 2010 · 2 924 Inlägg

Det du tjänar mest är att sälja den i delar, helt klart...men också det mest tidskrävande.

Bekvämast är ju alltid sälja komplett som reservdelsbil men räkna inte få så många kronor för den eftersom skrotbilspremien knappt finns längre... men samtidigt kan du få igen samma pengar på några få delar...

Tänk en startmotor, en generator, en ac-pump, en tank, 4 stolar, 4 bromsok, fjäderben, 4 dörrar, baklucka... ja där har du redan flera tusen kronor om de är i OK skick... bara kolla på www.bildelsbasen.se vad skrotarna begär å lägg dig under.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Powe_R
6 maj 2010 · 414 Inlägg

Jag skulle ha skrotat den.

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
peegee Forummoderator
6 maj 2010 · 2 924 Inlägg

simmeliito skrev:
Vad är då smartast? Sälja hela bilen som reservdelsbil eller sälja delar från den och lägga upp på blocket?

Utveckla gärna vad du menar med "smartast"?

Smartast för dig, kan vara raka motsatsen för någon annan osv... alla har vi olika förutsättningar som är helt avgörande wink

Är det ur ekonomisk synvinkel eller ej?

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Luwke
6 maj 2010 · 24 Inlägg

peegee skrev:
Det du tjänar mest är att sälja den i delar, helt klart...men också det mest tidskrävande.

Bekvämast är ju alltid sälja komplett som reservdelsbil men räkna inte få så många kronor för den eftersom skrotbilspremien knappt finns längre... men samtidigt kan du få igen samma pengar på några få delar...

Tänk en startmotor, en generator, en ac-pump, en tank, 4 stolar, 4 bromsok, fjäderben, 4 dörrar, baklucka... ja där har du redan flera tusen kronor om de är i OK skick... bara kolla på www.bildelsbasen.se vad skrotarna begär å lägg dig under.

Det låter som en bra plan, lite mer jobb men förhoppningsvis mer pengar för bilen.

Luwke
6 maj 2010 · 24 Inlägg

peegee skrev:

simmeliito skrev:
Vad är då smartast? Sälja hela bilen som reservdelsbil eller sälja delar från den och lägga upp på blocket?

Utveckla gärna vad du menar med "smartast"?

Smartast för dig, kan vara raka motsatsen för någon annan osv... alla har vi olika förutsättningar som är helt avgörande wink

Är det ur ekonomisk synvinkel eller ej?

Jo, smartast menade jag ju ekonomiskt. Eftersom jag ska få ut så många kronor jag kan, så jag har råd att köra bmwn wink hehe

-Michael :-)
6 maj 2010 · 367 Inlägg

Om man nu skulle sälja den i delar så är ju frågan om delar till en audi 80 från hitlers tid ens går att sälja :x

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 maj 2010 · 3 929 Inlägg

sälja del för del får du helt klart mest av. Men som sagt, tar tid som satan!

Senast redigerat av Thunderbird88 (6 maj 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
te_wik Forummoderator
6 maj 2010 · 12 813 Inlägg

-Michael skrev:
Om man nu skulle sälja den i delar så är ju frågan om delar till en audi 80 från hitlers tid ens går att sälja :x

Jag har en hel del delar till audi 80 som jag annonserar lite titt som tätt. Tyvärr verkar det inte finnas något intresse trots att man nästa skänker bort delarna. Snart hamnar det på tippen.

Så till TS: Har du någonstans att förvara delarna där de inte är i vägen och om du har tålamod så sälj den i delar. Annars är det bara att försöka få sålt hela bilen eller skicka den till skroten.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
jorgen72
6 maj 2010 ·

Du tjänar mest pengar på o sälja den i delar men det blir ju lite jobb o kanske tar det lite tid också

Hedning Fd Bannad
6 maj 2010 · 657 Inlägg

Går den fortfarande att köra så kan det ju vara en ide att köra sönder den lite till. Jag har alltid velat hoppa med en bil.

Märkesbög
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang