3777
Sök

Parkeringsskada I Garage

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Kom ut till min bil i torsdags morse och såg två hyffsade bucklor i vänster framskärm. Kom ganska snabbt fram till att de är mopeden bredvid min plats som "ramlat" in i skärmen och gjort en ganska stor buckla och en liten buckla med gummirester kvar. Mätte avståndet från mopedens backspegel till handtaget och de stämmer exakt överens med bucklornas avstånd... Hon som äger mopeden vägrar erkänna så nu har jag polisanmält skadorna och kontaktat försäkringsbolaget... De är ju uppenbart att mopeden orsakat skadorna men hon vägrar erkänna de. Polismannen som tog anmälan skrev i rapporten att med största sannolikhet så har skadorna uppkommit från mopeden. Och hon på Länsförsäkringar i Uppsala tyckte också att de var ganska uppenbart att skadorna är från mopeden. Någon som har en aning om hur de kommer gå med allting????  Nån som kanske har varit med om samma sak? Har även bildbevis på att hon som äger mopeden har försökt dölja skadorna på hennes moped.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

2 271 Inlägg
8 maj 2010
Gissar på att mopedens försäkring åker på det där, om hon nu har nån?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Vet faktiskt inte... Går inte ens att prata med idioten... Hon vägrar att komma ut och kolla vad hon har gjort.. Finns ingen regskylt på mopeden.

835 Inlägg
8 maj 2010
Polisanmälan?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 maj 2010
Ta kort på moppens chassie nummer innan den försvinner wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Redan gjort samt pratat med försäkringsbolaget...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:

Vart kan de sitta nånstans då?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 maj 2010
golfarn_nr1 skrev:
Thunderbird88 skrev:

Ramen någonstans, vid styret tror jag brukar vara vanligast. Bara leta runt lite, brukar vara lite smått dolt men ändå synligt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Thunderbird88 skrev:

Ramen någonstans, vid styret tror jag brukar vara vanligast. Bara leta runt lite, brukar vara lite smått dolt men ändå synligt.

Okej tack. Ska försöka leta efter de.

1 265 Inlägg
8 maj 2010
vespa har en plastkåpa som man får bända lös för att komma åt ramen så man får se chassienummret.

Sök