har du glasförsäkring så står det i försäkringsbrevet, vad det kostar. Är lite olika beroende på försäkringsbolag. en del har bara en självrisk, en del andra har självrisk + några procent av kostnaden.
Blir tokig på min vindruta.... när det är motsol så ser mna verkligen INGET....men de är bara små stenskott så man kommer väl antagligen få betala hela rutan själv? 4000kr antar ja..
Ett tips är ju att åka till första bästa glasmästare och prata med dom.. Rutan du har låter ju mer eller mindre trafikfarlig och behöver därmed bytas.. Det borde ju gå att lösa via försäkringen ?
En ny ruta går på 1200-1350kr och eftersom den inte är ditsatt med lim, utan med klämmor så kan man behöva betala lite extra. Har ingen aning om du kan ta det på försäkringen men då ligger självrisken oftast runt 30%.
lätt att fixa ett fint stenskott annars så går de ju på försäkringen.. 1300kr kosta min iaf...
Alla glasmästare jag pratat med säger att man inte ska knäcka rutan innan man åker dit då det blir mer jobb då.. Dock brukar rutor gå "sönder" när de monterar ur dem)
Så verkar det fungera på de flesta ställena jag pratat med. (Många såg förvånade ut när man sa att rutan verkligen va trasig.)
lätt att fixa ett fint stenskott annars så går de ju på försäkringen.. 1300kr kosta min iaf...
Alla glasmästare jag pratat med säger att man inte ska knäcka rutan innan man åker dit då det blir mer jobb då.. Dock brukar rutor gå "sönder" när de monterar ur dem)
Så verkar det fungera på de flesta ställena jag pratat med. (Många såg förvånade ut när man sa att rutan verkligen va trasig.)
jo det är sant, men ja tog kort av rutan före dom bytte, så jag hade lite bevis om försäkringsbolaget skulle krångla lr så, bara för att ha lite *bevis*
Tänk på att glasmästaren sparar rutan och att FB kan göra en kontroll av rutan. Gäller förövrigt alla delar som repareras via försäkringar Att ta egna bilder kan vara bra men är oftast onödigt när det gäller rutor