2477
Sök

Driva kit-högtaler med huvudenhet

715 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Kan en pioneer DEH-2200UB diva ett två-vägskit Dragster DS532.1 utan att det låter kattskit? Det jag är ute efter är att det ska låta bättre än origignal. Och vid montering så är väl filtrena känslig för annan elektrisk utrustning? I en 855 så borde man kunna ha midbasen i dörren och diskanten på instrumentpanelen men var ska man ha filtret? Och om man gör så hur svår bli kabeldragningen? Ja vill inte modifiera i inredningen eftersom det är mammas bil och födelsedagspresent till henne:/.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 maj 2010
Kan och kan.

Driva högtlarna lär enheten göra, men knappast bra.
Du får för liten användbar effekt för att man skall märka någon markant skillnad mot original.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

400 Inlägg
17 maj 2010
mulleina skrev:
Och vid montering så är väl filtrena känslig för annan elektrisk utrustning?

Detta har jag aldrig stött på förr! Kan du/någon förklara lite närmare på vilket vis de kan påverkas/vad som händer?

-Nicke nyfiken smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 maj 2010
JonatanR skrev:
mulleina skrev:

Detta har jag aldrig stött på förr! Kan du/någon förklara lite närmare på vilket vis de kan påverkas/vad som händer?

-Nicke nyfiken smile

Filtren och även kablarna kan påverkas av tex magnetfält och snappa upp störningar.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

400 Inlägg
17 maj 2010
Lonefox skrev:
JonatanR skrev:
mulleina skrev:

-Nicke nyfiken smile

Filtren och även kablarna kan påverkas av tex magnetfält och snappa upp störningar.

Ah okej, hade för mig att det främst var RCA som var känslig för detta. Det kunde ju förklara mitt svaga vinande som jag inte tycks få bort på något vis smile (har högtalarkablarna dragna bredvid RCA och filtren är 'intyngda' i instrumentet).

Detta blev ju lite offtopic, ursäkta för det.

Mvh. Jonatan

4 693 Inlägg
17 maj 2010
mulleina skrev:
Kan en pioneer DEH-2200UB diva ett två-vägskit Dragster DS532.1 utan att det låter kattskit? Det jag är ute efter är att det ska låta bättre än origignal. Och vid montering så är väl filtrena känslig för annan elektrisk utrustning? I en 855 så borde man kunna ha midbasen i dörren och diskanten på instrumentpanelen men var ska man ha filtret? Och om man gör så hur svår bli kabeldragningen? Ja vill inte modifiera i inredningen eftersom det är mammas bil och födelsedagspresent till henne:/.

Beror ju lite på vad du har org och hur bra det låter.
Men bättre ska det bli, kanske inte massor, men lite iaf

Booyakasha!

715 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Om man vill ha mid-basen i dörren och diskanten på instrumentpanelen, hur mycket jobb bilr där då med kabeldragning från filtret?

Jag tackar för övriga svar.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 maj 2010
Filtret placerar du ju då lämpligast i bilen nånstans och drar bara kabel till midbasen ut i dörren, kanske går att använda originalkabel t.o.m.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

194 Inlägg
18 maj 2010
Sitter ju diskanter på instrumentpanelen original. Så de är du färdigt med kablar.
När jag drev mina U-dimension el coax 5 direkt från stereon lät det rent utsagt som SKIT! Nu spelas de från ett steg, men får fortfarande ut minimalt med midbas. Originalhögtalarna spelar jävligt bra faktist, de vart en jävla skillnad från originalstereon till pioneer DEH-2200UB. (har själv en sån stereo)

715 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Tack för svar. Köper nog koaxialer istället för kit till början med.

Sök