3197
Sök

Caliber bas paket, är det något att ha?

451 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
Jag tänkte beställa lite ljud till bilen och hittade det här paketet. big_smile 900 watt bas och 700 watt på steget, antar att det är max watt på båda. Rätt bra pris tycker jag, 1499. Ord.pris 2999:-, som för de pengarna borde vara ett rätt bra paket?

http://www.dnbilradio.se/produkt/CALIBER-BAS-PAKET-700W

Jag kör en A6 från -98 som är utrustad med helt okej original ljud så jag söker bara efter lite extra bas att fylla ut med. smile

Vad tror ni, duger det?
Senast redigerat av Landstrom (19 maj 2010)

158 Inlägg
12 maj 2010
Jag har inte lyssnat på paketet men de ser ut som skit ^^
Jag skulle då inte köpa de för 1500 å absolut inte för 3k
Men de är ju jag de smile
Senast redigerat av pippin (12 maj 2010)

join the dark side! ... and get a free cookie.

2 914 Inlägg
12 maj 2010
till att fylla ut funkar det nog primas smile

451 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Jag beställde det då jag, som jag sa, inte ska ha något värsting ljud. Jag återkommer med feedback. Men jag är alldeles säker på att det räcker åt mig. smile

451 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
Vad rekommenderar ni för kabel storlek till detta kit, räcker det med 16mm² ? Tänkte köpa detta kitt från biltema när jag ska till Luleå.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … -High-End/

Ser jag galet eller följer det inte med någon remote i kittet?
Senast redigerat av Landstrom (15 maj 2010)

21 761 Inlägg
15 maj 2010
Det borde räcka med 16 mm2 kabel. Det står inte vilken säkringsstorlek som följer med, men jag rekommenderar iaf 60 A som ju är den högsta "tillåtna" för de kabelarean. Basens impedans hittar jag ingenstans, men man får ju utgå ifrån att steget är matchat till basen och räkna med de tillåtna impedanserna för steget.

Steget ger ut 240 WRMS i 4 Ohm och 375 WRMS i 2 Ohm enligt specen, eftersom det inte står vilken klass det arbetar i så utgår jag ifrån klass AB. Då kan det teortiskt dra uppåt 47 A med 2 Ohms belastning och 16 mm2 kabel fungerar som sagt bra. smile

Remotekabeln är väl den här:

• Fjärrkabel, 0,28 mm, längd: 5 m
Senast redigerat av Drönirettab (15 maj 2010)

451 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Hehe jo jag såg det precis efter jag gjort inlägget, hade lite för bråttom när jag läste igenom texten smile Tack iaf för ett bra svar!

Grejerna kommer på tisdag, så då ska det testas! big_smile

451 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Paketet kom idag. big_smile Har tyvärr inga kablar för tillfället, de kommer imorgon så då blir det installation. Ska bli spännande att höra hur det låter.

Avstängd
1 714 Inlägg
19 maj 2010
kalle_kalle skrev:
till att fylla ut funkar det nog primas smile

Men inte för det priset!! herregud..

För 3000kr hade du fått köpa min Kicker L5 12" i  ca 90 liter slotportad låda och mitt Kicker KX600.1..

Men men gillar man att kasta pengarna i toaletten så, det är väl en sport det också, eller?

451 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
2999:- var ju ordinarie pris och det hade jag aldrig betalat för det! Jag har gett 1499:- pga utförsäljning. big_smile

Edit: Har ändrat första inlägget som jag märkte var lite knepigt och lätt att missuppfatta.

Avstängd
1 714 Inlägg
19 maj 2010
Landstrom skrev:
2999:- var ju ordinarie pris och det hade jag aldrig betalat för det! Jag har gett 1499:- pga utförsäljning. big_smile

Det var ju betydligt vettigare, men ändå mycket pengar i min mening

120 Inlägg
19 maj 2010
men du har gått på det gamla försäljnings knepet, det där paket har aldrig kostat några 2999kr!!

//piwe

16 197 Inlägg
19 maj 2010
Emilius skrev:
Landstrom skrev:

fast va får man för 1500???   knappt ett par bra lågnivåkablar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

451 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Jag kan inte tänka mig att man får något mycket vettigare för de pengarna nytt. Men begagnat går ju att göra riktiga fynd, men jag är inte så mycket för att köpa just sånt här begagnat då man inte vet vad man får. Visst nya grejer kan också vara trasiga eller gå sönder på en gång pga fabrikationsfel men då har man ju en garanti som löser det, köper man begagnat finns ingen garanti på att grejerna funkar ens om man inte har tillgång till att testa grejerna före köp och då det inte fanns något i mitt område som verkade vettigt så fick det bli nya grejer.

Piwe: Det är jag medveten om. Jag har från början i första inlägget skrivit att jag var skeptiskt till ord.priset, men jag har ändrat inlägget och då var jag för lat för att skriva om det! big_smile

Imorgon får jag kablarna så jag kan koppla in och testa. Då vet jag ju om det var ett bra köp eller bara skit! Det kommer jag skriva här sen också. Och för att nämna så VET jag skillnaden mellan bra och dåligt ljud då bror min har haft allt från det billigaste skrot man kan hitta till ljud i världsklass. wink

Avstängd
1 714 Inlägg
19 maj 2010
evilaudio skrev:
Emilius skrev:
Landstrom skrev:

fast va får man för 1500???   knappt ett par bra lågnivåkablar.

Man får inte mycket nej, men hellre beggat då.

Calibersteget och 700 watt går ju inte ihop. 375 wrms nämnde någon, med 14.4V konstant eller?

Avstängd
1 714 Inlägg
19 maj 2010
Landstrom skrev:
Jag kan inte tänka mig att man får något mycket vettigare för de pengarna nytt. Men begagnat går ju att göra riktiga fynd, men jag är inte så mycket för att köpa just sånt här begagnat då man inte vet vad man får. Visst nya grejer kan också vara trasiga eller gå sönder på en gång pga fabrikationsfel men då har man ju en garanti som löser det, köper man begagnat finns ingen garanti på att grejerna funkar ens om man inte har tillgång till att testa grejerna före köp och då det inte fanns något i mitt område som verkade vettigt så fick det bli nya grejer.

Piwe: Det är jag medveten om. Jag har från början i första inlägget skrivit att jag var skeptiskt till ord.priset, men jag har ändrat inlägget och då var jag för lat för att skriva om det! big_smile

Imorgon får jag kablarna så jag kan koppla in och testa. Då vet jag ju om det var ett bra köp eller bara skit! Det kommer jag skriva här sen också. Och för att nämna så VET jag skillnaden mellan bra och dåligt ljud då bror min har haft allt från det billigaste skrot man kan hitta till ljud i världsklass. wink

Behöver inte vara begagnat heller, kolla igenom hela blocket, så ska du se att du hittar iallafall några komponenter till halva nypris trots att det är inplastat och helt nytt..

451 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Nu har jag iaf kopplat in det och provspelat och det spelar precis som jag önskat, så jag är helt klart nöjd med köpet. smile 1500:- var det lätt värt!
Senast redigerat av Landstrom (21 maj 2010)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
21 maj 2010
Landstrom skrev:
Nu har jag iaf kopplat in det och provspelat och det spelar precis som jag önskat, så jag är helt klart nöjd med köpet. smile 1500:- var det lätt värt!

Härligt! smile

Sök