Jag tänkte beställa lite ljud till bilen och hittade det här paketet. 900 watt bas och 700 watt på steget, antar att det är max watt på båda. Rätt bra pris tycker jag, 1499. Ord.pris 2999:-, som för de pengarna borde vara ett rätt bra paket?
Jag beställde det då jag, som jag sa, inte ska ha något värsting ljud. Jag återkommer med feedback. Men jag är alldeles säker på att det räcker åt mig.
Det borde räcka med 16 mm2 kabel. Det står inte vilken säkringsstorlek som följer med, men jag rekommenderar iaf 60 A som ju är den högsta "tillåtna" för de kabelarean. Basens impedans hittar jag ingenstans, men man får ju utgå ifrån att steget är matchat till basen och räkna med de tillåtna impedanserna för steget.
Steget ger ut 240 WRMS i 4 Ohm och 375 WRMS i 2 Ohm enligt specen, eftersom det inte står vilken klass det arbetar i så utgår jag ifrån klass AB. Då kan det teortiskt dra uppåt 47 A med 2 Ohms belastning och 16 mm2 kabel fungerar som sagt bra.
Jag kan inte tänka mig att man får något mycket vettigare för de pengarna nytt. Men begagnat går ju att göra riktiga fynd, men jag är inte så mycket för att köpa just sånt här begagnat då man inte vet vad man får. Visst nya grejer kan också vara trasiga eller gå sönder på en gång pga fabrikationsfel men då har man ju en garanti som löser det, köper man begagnat finns ingen garanti på att grejerna funkar ens om man inte har tillgång till att testa grejerna före köp och då det inte fanns något i mitt område som verkade vettigt så fick det bli nya grejer.
Piwe: Det är jag medveten om. Jag har från början i första inlägget skrivit att jag var skeptiskt till ord.priset, men jag har ändrat inlägget och då var jag för lat för att skriva om det!
Imorgon får jag kablarna så jag kan koppla in och testa. Då vet jag ju om det var ett bra köp eller bara skit! Det kommer jag skriva här sen också. Och för att nämna så VET jag skillnaden mellan bra och dåligt ljud då bror min har haft allt från det billigaste skrot man kan hitta till ljud i världsklass.
Jag kan inte tänka mig att man får något mycket vettigare för de pengarna nytt. Men begagnat går ju att göra riktiga fynd, men jag är inte så mycket för att köpa just sånt här begagnat då man inte vet vad man får. Visst nya grejer kan också vara trasiga eller gå sönder på en gång pga fabrikationsfel men då har man ju en garanti som löser det, köper man begagnat finns ingen garanti på att grejerna funkar ens om man inte har tillgång till att testa grejerna före köp och då det inte fanns något i mitt område som verkade vettigt så fick det bli nya grejer.
Piwe: Det är jag medveten om. Jag har från början i första inlägget skrivit att jag var skeptiskt till ord.priset, men jag har ändrat inlägget och då var jag för lat för att skriva om det!
Imorgon får jag kablarna så jag kan koppla in och testa. Då vet jag ju om det var ett bra köp eller bara skit! Det kommer jag skriva här sen också. Och för att nämna så VET jag skillnaden mellan bra och dåligt ljud då bror min har haft allt från det billigaste skrot man kan hitta till ljud i världsklass.
Behöver inte vara begagnat heller, kolla igenom hela blocket, så ska du se att du hittar iallafall några komponenter till halva nypris trots att det är inplastat och helt nytt..