3815
Sök

Golf II 88 Memphis går konstigt på halvgas

95 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Tjena , ja har precis införskaffat mig en Memphis över sommarn nu bara för att ja tänkte ta mig fram billigt . det är en 1,8 liters, och problemet är att ja kan inget om förgasarmotorer och Folka överhuvudtaget .

felet är då att den rycker och hackar när jag halvgasar eller smågasar , men går bra om ja drar full gas , en lampa lyser ibland och i instruktionsboken är det  " Blandningsbildningssystemet " som krånglar , men den lyser bara ibland. och jag orkar inte vänta tills på måndag att ringa och fråga tänkte kolla om någon va kunnig inom det här . smile

frågan är då vad felet kan vara den hade tydligen bara stått i nästan ett år nu och när förra ägaren körde den sist gick den inte såhär.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 maj 2010
prova vicka på förgasaren och se om gången ändras, isf är förgasarfotspackningen dålig, inte helt ovanligt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

95 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
hur menar du då , vicka på den när bilen är igång eller hur menar du ? , är en sådan dyr eller svår att byta isånafall ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 maj 2010
vicka på den när bilen står på tomgång, varken svår eller dyr att byta.

95 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
vicka på den när bilen står på tomgång, varken svår eller dyr att byta.

hände inget hur mycket jag än hänger o slänger på den . tomgången e fin men de e ju när man kör de blir som ett jävla varvstopp den bara dör o vaknar inte till för än man tar bort foten från gasen och gasar till igen

95 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
ursäkta för dubbelpost denna data lagga ihop
Senast redigerat av bluemayth (16 maj 2010)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 maj 2010
du kan ju göra en helservice på bilen, kan hjälpa om du har tur.

95 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
vadå helservice tongue ja ska bara ha den över sommaren sen kör jag in den i ett träd eller försöker korsa östersjön med den .

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
17 maj 2010
nya stift, tändkablar, rotor,fördelarlock, olja och luft- oljefilter.

95 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
nya stift, tändkablar, rotor,fördelarlock, olja och luft- oljefilter.

ja allt det är nytt .

95 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
ingen som vet vad det kan vara ? . det börjar bli skitjobbigt och dom på vw verkstaden sa att ja va tvungen att lämna in bilen för att du kunde veta . han spottar o fräser från avgasröret nu som om han typ spotta soppa som fan , och drar 1 liter milen

146 Inlägg
18 maj 2010
Du kan ju läsa av felkoder själv. Är inte så svårt.

Vcds

95 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
vadå läsa av felkoder själv ?

146 Inlägg
19 maj 2010
Kan ju underlätta vid felsökning.
Har du motorlampa?
Skall alltid lysa med tändning på. VW tog bort denna lampa på senare årsmodeller.
Senast redigerat av bearz (19 maj 2010)

Vcds

19 Inlägg
22 maj 2010
kolla slangarna vid bromsservon samt vid förgasaren. Finns en slang ca 1cm i diameter som brukar gå sönder, ger samma symptom som du beskriver.. Brukar ge ifrån sig pysande ljud för att förenkla felsökningen + kolla bromsservons slang ordentligt..

Sök