3404
Sök

850 vs 855 osv fördelar sedan vs kombi och tvärtom?

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Har länge funderat på vad nästa projekt bil ska bli och det lutar åt en 850 t5/r. Frågan är då vad är det för fördelar med kombin vs sedanen osv? För mig lutar det mest åt en sedan just för att jag inte haft någon tidigare tongue

Fördelar kombi:
Lastutrymme

Fördelar sedan:
Lättare?

"Liberty of thought is the life of the soul"

Hojmek
748 Inlägg
30 maj 2010
Har haft båda, och jag föredrar kombin mest för att jag tycker dom ser bättre ut, sen är det ju ett plus med lastutrymmet smile

1 436 Inlägg
30 maj 2010
Jag blir galen på 850 sedan, helt värdelöst lastutrymme. Satsa på en 855a, de är dessutom snyggare!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2010
Fördel kombi:
-lastutrymme
-Mer praktisk, även för småsaker är en kombi överlägset mer praktisk än en sedan.
-Utseende (Skall man köra en (snygg) flyttkartong kan man lika gärna välja kombi, ledsen 854)
-Sleeperstuk "Det är ju bara en vanlig Volvokombi", förutsatt att den inte är R-gul eller liknande.
Senast redigerat av Rquired (30 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

8 251 Inlägg
30 maj 2010
Behöver man lite större lastutrymme ibland så är det ju en kombi som gäller. Jag har funderat på kombi flera omgångar, men alltid köpt sedan i slutänden. Och det har funkat för mina lastbehov, även om det va lite knepigt att få in spånskivorna hela i bilen och köra hem från byggmarknaden, men det gick det med.

62 Inlägg
30 maj 2010
Vad gäller utseendet är det väl en smaksak och de flesta här verkar tycka annorlunda än jag. Jag tycker i princip alltid att sedaner är snyggare än kombi. Sen kan man väl knappast beskylla 850 - sedan eller kombi - för att vara en snygg bil ("Volvo - They're boxy but they're good")

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
30 maj 2010
jag e en kombi älskare så en kombi hade fallit förmig men alla har ju sin stil.+ bättre med en hel skokartong än en halv

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 maj 2010
Att köpa en volvosedan är som att köpa en Saab utan turbo, funkar men de är fel

Rock'n Roll

Bärs!
3 456 Inlägg
30 maj 2010
TenZer skrev:
Att köpa en volvosedan är som att köpa en Saab utan turbo, funkar men de är fel

+1 smile

Garaget.org peakade 2008.

347 Inlägg
30 maj 2010
Sedan är bäst för den är lättare och därmed billigare på flera punkter och även snabbare acceleration.

Sen så om man tänker efter lite så kommer man fram till att sedanen är klart snyggast.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 maj 2010
Är du i behov av stort lastutrymme så är kombin att föredra. Personligen tycker jag att sedanen är betydligt snyggare.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Jag är inte i något direkt stort behov av kombi då mina föräldrar har en jag skulle kunna låna om det behövs.

Något som vet viktskillnaden mellan sedan och kombi?

"Liberty of thought is the life of the soul"

632 Inlägg
30 maj 2010
Volvo 854 Turbo sedan: 1550kg

Volvo 855 Turbo kombi: 1620kg

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Sök