3423
Sök

Köpråd Mb W124!

512 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#1
Hej.

Skö te å sälja bilen snart efter jag fixat den.

Så då e ja sugen på en e klass. W124.
Men jag kan int mkt om dom modellerna.

Ere diesel man ska ha lr bensin? Turbo lr inte?  190E eller tex 230E? ge tips. Vill ha en bil som e lättskruvad och som om jag får lust kan sätta på en turbo(om he int redan finns).
Alltså en riktigt bra bil så att säga, e ja ute efter.

Du som har/Haft eklass W124. Dela med dig av de du vet om dom smile

MvH


70 Inlägg
3 juni 2010
#2
Finns hur mycket som helst att säga om dem. Gå in på http://www.mbsca.com/forum/index.php och använd sökfunktionen, du hittar mer än du orkar läsa på 10 min smile

Smålänning
7 887 Inlägg
3 juni 2010
#3
Vill du turbokonvertera är en diesel enklast då dom redan finns med turbo..

De du ska se upp med är rost.

Dom rostar precis överallt.

Annars är kvalitén superb, och dom är ganska service och mekvänliga smile

Det som ger sig mekaniskt är kopplingshydrauliken, allra helst huvudcylindren, men den är buslätt att renovera smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

739 Inlägg
3 juni 2010
#4
ja vet att en 300 turbodiesel är en evighetsmaskin . bara går och går ..... pig är den med för å va en gammal diesel!


Smålänning
7 887 Inlägg
3 juni 2010
#5
agadiffen skrev:
ja vet att en 300 turbodiesel är en evighetsmaskin . bara går och går ..... pig är den med för å va en gammal diesel!

Nä dom börjar allt kännas lite mjuka i chassit och växellänkaget uppåt 80-100k mil wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

739 Inlägg
4 juni 2010
#6
twin_cam skrev:
agadiffen skrev:
ja vet att en 300 turbodiesel är en evighetsmaskin . bara går och går ..... pig är den med för å va en gammal diesel!

Nä dom börjar allt kännas lite mjuka i chassit och växellänkaget uppåt 80-100k mil wink

vilken av dagens bilar går 80-100k mil då? ta ett exempel en ny v70 får du byta hjulupphängning på redan vid 10k mil så då drar vi väl slutsatsen att en w124 300td är en ja vad ska man säga som ett duracell batteri ...bara går och går!big_smile



Sök