3174
Sök

Koppling till Audi A4 1.8T

262 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Tjena!

YES! Har varit o hämtat bilen från BSR, går riktigt bra big_smile NU TILL DE TRÅKIGA! ( 1a, va att sportsystem blir försenat pga att de e slut, kommer om ca 3-4veckor.. 2a, vilket e de värsta! e att när killen va ute o provkörde o drog på i 3an så slirade kopplingen, vilket betyder att ja måste byta den för den va sleten, pro...va dra på, på 3an in på motorvägen, jovisst slirar den, FYFAN! Blir till o beställa ny koppling.. mad hmm

Någon som vet en bra sida/sidor som där finns någorlunda bra kopplingar i hyffsat pris? Vill ha en förstärkt koppling, eller som iaf tål mer än original hmm

Mvh Simon neutral

Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt...
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/139/138112/138112-d0ebc2b0663c6dfbbe6c0ed2c43c99b4.jpg[/img]

TSR
194 Inlägg
3 juni 2010
Har exakt samma problem på min audi... Håller också på att leta efter vettiga alternativ.

Här hittade jag några grymma kopplingar http://www.pbz.se/parts.php?cPath=8

Frågan är ju om man ska köpa en sådan värre koppling direkt eller om man ska köpa tex en förstärkt sachs koppling bara...

Följ gärna mina projekttrådar!
Audi S4 Biturbo
Nissan 180zx S12 Turbo

72 Inlägg
5 juni 2010
min slirar också på 1an när man släper kopplingen lite fel o den tar väldigt högt upp, kan de betyda dags för o byta elr??

fälg fantast
1 086 Inlägg
5 juni 2010
jag hadde INTE köpt trim til min 1.8 T på bsr då deras trim gör att laddet kommer för tidigt och resulterar att kopplingen slits mkt fortare, jag skulle satsat på dahlbäcks chip, han är återförsäljare för MTM i tyskland, där har du riktiga grejer,

bsr är också jäkligt bra på chip men INTE när det gäller 1.8 T

har testat både dahlbäcks, powerchip och bsr, och dahlbäcks med ett någorlunda seriöst avgas ger STOOOR skillnad

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

72 Inlägg
5 juni 2010
Lowenhart skrev:
jag hadde INTE köpt trim til min 1.8 T på bsr då deras trim gör att laddet kommer för tidigt och resulterar att kopplingen slits mkt fortare, jag skulle satsat på dahlbäcks chip, han är återförsäljare för MTM i tyskland, där har du riktiga grejer,

bsr är också jäkligt bra på chip men INTE när det gäller 1.8 T

har testat både dahlbäcks, powerchip och bsr, och dahlbäcks med ett någorlunda seriöst avgas ger STOOOR skillnad

okej... jag har ingen aning om vart min är chippad men turbon kommer inte fullt förens vid 4000 och den ger hela registret ut så kanske inte är bsr då? och de att kopplingen bara slirar på 1an men inget på 5an om man ger fullt o släpper snabbt upp koplingen :S

Living the good Life!
585 Inlägg
5 juni 2010
Kolla in www.fastone.se , de har bra saker för ett hyfsat pris.

When the flag drops, the Bullshit stops.

Sök