Jimmaiy skrev:
Men om man har en lågnivå från front på huvudenheten bak till sitt 2kanalssteg och driver 3middar och 3diskanter parallellt på varje kanal med passiva filter då kan man väl endast tidskompa vänster kanal och höger kanal som en högtalare per sida och inte varje enskillt högtalarelement?
i ditt exempel är det att föredra att köra det aktivt
skulle vara betydligt mycket trevligare
trodde inte det skulle vara vättigt och ens värt att skaffa sep steg till mellan och diskant
men ljudet blir riktigt trevligt då man även tids comp skillnaden mellan diskant och mellan registret
ljudbilden blev trevligare iallfall som i mitt fall där mellan och diskant sitter en bit ifrån varandra
men jag hör inte vart ljudet kommer hur jag än anstränger mig
och att jag så klart inte lägger örat i mot diskanten eller mellan registret
sen är det bra att kunna välja freqvenser som passar dig och inte någon random passivt filter som oftast bara är något begränsad mot ett aktivt filter
nu vet jag inte vilka stereos som har möjligheter att aktivt dela och ha sep utgångar till diskant och mellan
på min p88rs kan man välja att antingen köra den med fram bak och sub
eller diskant mellan och sub
så har ni möjligheter och har en stereo som klarar av det så testa och se om det inte var värt besväret
har alltid annars kört passiva filter till framsystemet trotts att jag haft möjligheten att köra aktivt delat
just nu på tradera ligger det ett aktivt filter med dsp och allt