2988
Sök

Eftersnack: Sthlm AutoFest 2010 5 Juni

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Hej! nyss hemkommen. efter en minst sagt intressant o händelserik kväll.

Träffen var shysst! men lite besviken på att det var lite bilar och lite folk. Hade förväntade mig mer drag och (live musik) vart tog den vägen? annars lyckat! Grattis till vinnarna och arrangeröerna ni var bra ni med.

Jag drog med kompisen efter race-jakt. Men det verkade inte hände något. Men jag måste dela med mig av största psykoshändelse på jävligt länge. Jag åker med min kompis skyline och vi åker efter en annan skyline mot akalla.. så tvärnitar skylinen framför o kör åt sidan av vägen.. och vad tror ni står mitt framför vår fuckin jävla bil? Giissa? En hare? ett råddjur? en älg? en kossa? Nej EN JÄVLA TJUUUUUR Stor som ett hus... och agressiv som fan. Den går fram otebaka på vägen framför vår bilen och grymtar och stampar i marken o laddar för attack och tittar arg mot både våra bilar. 3 gånger var den nära på ta sats o stånga in i bilen framifrån.. sen gick den åt sidan..  längst bilen (ca 5meter bort) då tar tjuren jäveln sats mot bilen.. och vi dumpar kopplingen på ettan och flyyyger iväg.. PJUUU men sjuk känsla att bråka med en tjur mitt på vägen. Skrek som små flickor i bilen wink HAHA Riktigt spännande! Tvungen att dela med mig.. big_smile
Senast redigerat av OverBoosted (6 juni 2010)

Bmw osv..

457 Inlägg
6 juni 2010
OverBoosted skrev:
Hej! nyss hemkommen. efter en minst sagt intressant o händelserik kväll.

Träffen var shysst! men lite besviken på att det var lite bilar och lite folk. Hade förväntade mig mer drag och (live musik) vart tog den vägen? annars lyckat! Grattis till vinnarna och arrangeröerna ni var bra ni med.

Jag drog med kompisen efter race-jakt. Men det verkade inte hände något. Men jag måste dela med mig av största psykoshändelse på jävligt länge. Jag åker med min kompis skyline och vi åker efter en annan skyline mot akalla.. så tvärnitar skylinen framför o kör åt sidan av vägen.. och vad tror ni står mitt framför vår fuckin jävla bil? Giissa? En hare? ett råddjur? en älg? en kossa? Nej EN JÄVLA TJUUUUUR Stor som ett hus... och agressiv som fan. Den går fram otebaka på vägen framför vår bilen och grymtar och stampar i marken o laddar för attack och tittar arg mot både våra bilar. 3 gånger var den nära på ta sats o stånga in i bilen framifrån.. sen gick den åt sidan..  längst bilen (ca 5meter bort) då tar tjuren jäveln sats mot bilen.. och vi dumpar kopplingen på ettan och flyyyger iväg.. PJUUU men sjuk känsla att bråka med en tjur mitt på vägen. Skrek som små flickor i bilen wink HAHA Riktigt spännande! Tvungen att dela med mig.. big_smile

Säger de samma om träffen som Overboosted

HAHA ja satan va skrajsen man var trodde de skulle sitta 2 horn i dörr fan ^^

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Skojja inte! jag kände mig som en levande röd tjurfäktings flagga när jag satt i bilen..

Bmw osv..

2 982 Inlägg
6 juni 2010
har inget att säga om jdmgrejen, va där, besviken, drog därifrån. slösade min tid i helt onödan

Huh? (`´,)
518 Inlägg
6 juni 2010
Det va en dålig uppslutning på bilar men dom som va där va trevliga. Sen dom som åkte till frihamnen fick lite fina bilder på bilarna som åkte med.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

300 Inlägg
6 juni 2010
Så jäkla besviken var jag ändå inte. Trevligt folk och mycket god stämning vid frihamnen. Slänger upp lite bilder som togs med teleobjektivet om ett tag. Redigering pågår!

clubjdm.se
462 Inlägg
6 juni 2010
Aloha

Jag tycker överlag att det var en bra träff med många fina bilar som var där. Timmen/ timmarna passerade snabbt om man gick runt och kollade på bilar och snackade etc.

Tycker dock att det var tråkigt att folk inte stannade kvar hela tiden ut, alltså till prisutdelningen. Och sen kom ju vissa icke japsar till tredje våning o.s.v.  Men som sagt, överlag en bra träff och en annorlunda variant.

www.clubjdm.se

247 Inlägg
6 juni 2010
Riktigt trevligt! Inte så många bilar men tyckte de va ett gäng som va duktig feta!
Gillade konceptet tyskstuk vs jdm tror de hade funkat här också.
Kul att vi blev några stycken mps:r också.
Ska kolla igenom bilderna hoppas de blev någe som är värda att lägga upp.

Jävel
2 018 Inlägg
6 juni 2010
Finns det inte en massa bilder därifrån smile? Har bara hittat några i bildertråden.

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 224 Inlägg
6 juni 2010
Helt klart intressanta bilar, synd att det var lite lamt bara.. Skulle vara nice med musiken som planerades och lite fler bilar.
Kanske skulle vara kul om vinnarna fick något konkret pris också? Eller var det jag som missade att de fick någon jättepockal? big_smile

i-vtec Do you?

155 Inlägg
6 juni 2010
Tycker det var en jätte trevlig träff...tycker att de kunde ha vart fler japs bilar än det som fanns.. stort tack allihopa för en trevlig kväll big_smile och stort plus till alla glada människor som fanns där !

TNM
89 Inlägg
6 juni 2010
Residence skrev:
har inget att säga om jdmgrejen, va där, besviken, drog därifrån. slösade min tid i helt onödan

+1

Bilplåtslagare/Bilbyggare
201 Inlägg
6 juni 2010
Får tacka för en riktigt trevlig kväll, kul att jag kom på 2:a plats med smile

Trist med det uteblivna DJ det hade kunnat blivit riktigt bra tryck smile men men

Cbc

clubjdm.se
462 Inlägg
6 juni 2010
Simster skrev:
Residence skrev:

+1

Kan ni inte förtydliga er vad som vad tråkigt, och vad som gjorde er besvikna?
Senast redigerat av Asse_ (6 juni 2010)

www.clubjdm.se

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Asse_ skrev:
Simster skrev:
Residence skrev:

+1

Hej Asse!

När man läste om inför träffen och såg affischen osv lät det verkligen som en guld träff.. Jag förväntade mig live/dj musik och ett jäkla drag... fick en bild i huvudet att ni hyrt hela phuset... men när man väl kom dit stod det bara vääääääldigt lite bilar uppraddade och inget drag alls.. timma efter timma ingenting hände.. inget drag... någon la en burnout eller varva lite med bilen och alla sprang dit.. det var höjdpunkten på kvällen lixom. Så jag förstår varför folk blev besvikna man förväntade sig något helt annat!

Dock är det inte ert fel.. Det kom för lite folk helt enkelt.. jag är inte så missnöjd.. men jag förstår dom som är.. Ni skötte er bra.. och det var bra struktur på hela kvällen... Men.. Vart var draget?

Bmw osv..

clubjdm.se
462 Inlägg
6 juni 2010
OverBoosted skrev:
Asse_ skrev:
Simster skrev:

+1

Hej Asse!

När man läste om inför träffen och såg affischen osv lät det verkligen som en guld träff.. Jag förväntade mig live/dj musik och ett jäkla drag... fick en bild i huvudet att ni hyrt hela phuset... men när man väl kom dit stod det bara vääääääldigt lite bilar uppraddade och inget drag alls.. timma efter timma ingenting hände.. inget drag... någon la en burnout eller varva lite med bilen och alla sprang dit.. det var höjdpunkten på kvällen lixom. Så jag förstår varför folk blev besvikna man förväntade sig något helt annat!

Dock är det inte ert fel.. Det kom för lite folk helt enkelt.. jag är inte så missnöjd.. men jag förstår dom som är.. Ni skötte er bra.. och det var bra struktur på hela kvällen... Men.. Vart var draget?

I see, angående musiken så skrev jag det i förra tråden och det var elverket som krånglade i sista sekund vilket ledde till att vi inte kunde ha någon utrustning på plats. Detta är mycket tråkigt tycker även jag. sad

Men sen kan vi inte göra mycket mer, förutsättningarna fanns och sen är det upp till besökarna att göra träffen till något intressant. Nu menar jag självklart inte att varva sönder sin motorn, utan mer allmänt att folk kommer till träffen o.s.v.

Men jag tycker det var helt ok för att vara en första gång och jag tror att till nästa gång det kommer bli mycket bättre. smile

www.clubjdm.se

clubjdm.se
462 Inlägg
6 juni 2010
OverBoosted skrev:
Asse_ skrev:
Simster skrev:

+1

Hej Asse!

I see, angående musiken så skrev jag det i förra tråden och det var elverket som krånglade i sista sekund vilket ledde till att vi inte kunde ha någon utrustning på plats. Detta är mycket tråkigt tycker även jag. sad

Men sen kan vi inte göra mycket mer, förutsättningarna fanns och sen är det upp till besökarna att göra träffen till något intressant. Nu menar jag självklart inte att varva sönder sin motorn för att folk ska ha något att lyssna på, utan mer allmänt att folk kommer till träffen o.s.v.

Men jag tycker det var helt ok för att vara en första gång och jag tror att till nästa gång det kommer bli mycket bättre. smile

www.clubjdm.se

11 Inlägg
7 juni 2010
Jo det var förvånansvärt lite bilar/folk, trodde det skulle komma betydligt fler.
Senast redigerat av mape_tt (7 juni 2010)

247 Inlägg
7 juni 2010
Några bilder från mig:  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=180943

Kommentera gärna!

457 Inlägg
7 juni 2010
Ngn som har lite bilder på min bil vore trevligt smile !

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

Sök