2902
Sök

Volvo 850 drar olja

8 255 Inlägg
8 juni 2010
Det enda som eventuellt skiljer är downpipe beroende på turbo, i övrigt passar en 2,3:a rakt av. Det går att köra med samma styrbox om man vill det, men att byta till en 2,3-box är ju bättre.

EDIT: Tänk bara på att du rent lagligt sett inte får sätta i en 2,3:a och du kan få bekymmer med besiktningen om dem av nån anledning skulle råka upptäcka det. Liten risk naturligtivs, men den existerar.
Senast redigerat av Marlboroman (8 juni 2010)

2 174 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det enda som eventuellt skiljer är downpipe beroende på turbo, i övrigt passar en 2,3:a rakt av. Det går att köra med samma styrbox om man vill det, men att byta till en 2,3-box är ju bättre.

EDIT: Tänk bara på att du rent lagligt sett inte får sätta i en 2,3:a och du kan få bekymmer med besiktningen om dem av nån anledning skulle råka upptäcka det. Liten risk naturligtivs, men den existerar.

Tack för svar! Ibland får man bara "klumpen" när man köper en motor på skroten, sen får man köpa till startmotor, generator, m.m men hoppas det passar från min 2.0a!

Återkommer med resultat ikväll efter nya komp provet med olja!

Mvh kim

122 Inlägg
8 juni 2010
Förlåt om någon redan sagt det här svaret, Men läste bara igenom första inlägget. Sen måste jag dra till jobbet. Men kolla oljefällan. Hade samma problem på min 850... Och då var det den.

2 174 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Peppish skrev:
Förlåt om någon redan sagt det här svaret, Men läste bara igenom första inlägget. Sen måste jag dra till jobbet. Men kolla oljefällan. Hade samma problem på min 850... Och då var det den.

menar du att oljefällan gjort så kompet är dåligt? nja låter långsökt. Kanske att oljan försvinner eller trycks ut någonstans men inte att kompet blir dåligt har jag svårt och tro.

Sök