2902
Sök

Maxmilantal olika bilar

:-)
367 Inlägg
9 juni 2010
#21
När bör man bli rädd för att en 850 GLT skall börja ge sig?

Är fortfarande lite av en ungdomsbil och vi ungdomar kör ju som vi gör smile

Vi säger någorlunda stämplad service-bok och 28000 mil på mätarn.
Hade man vågat eller är det bara att hoppas på en att en bättre kommer ut?

jag skall verkligen ha en 850. big_smile

1 653 Inlägg
9 juni 2010
#22
tkd_rille skrev:
nyare v70 börjar få problem redan vid 25 tusen tyvärr.

vet ett par V70 av årsm -03 och nyare som gått 70K+ mil och fortfarande funkar, även om de börjar bli lite slut i chassie/bussningar osv...
och en drös som gått över 30K mil som är i skick som nya, allt beror på hur man sköter bilen.


-Michael skrev:
När bör man bli rädd för att en 850 GLT skall börja ge sig?

Är fortfarande lite av en ungdomsbil och vi ungdomar kör ju som vi gör smile

Vi säger någorlunda stämplad service-bok och 28000 mil på mätarn.
Hade man vågat eller är det bara att hoppas på en att en bättre kommer ut?

jag skall verkligen ha en 850. big_smile

Min 850 GLT -97 har rullat snart 31.000 mil och käns fortfarande riktigt fräsh i både motor, låda och chassie.
Full servicebok och jag har under mitt ägo (2,5 år och 3000 mil ca) bytt olja å filter vart 7-800e mil ca utöver service.
kvitton fins från alla servicar och reparationer sen bilen var ny och inga större reparationer har krävts.

så 28K mil och väl skött ser absolut inte jag som några konstigheter med en 850!
dock hade jag personligen tagit sikte på de senare årsmodellerna -96-97, dock messt pga utseendets skull smile
Senast redigerat av Thullen (9 juni 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

:-)
367 Inlägg
9 juni 2010
#23
Thullen skrev:
tkd_rille skrev:
nyare v70 börjar få problem redan vid 25 tusen tyvärr.

vet ett par V70 av årsm -03 och nyare som gått 70K+ mil och fortfarande funkar, även om de börjar bli lite slut i chassie/bussningar osv...
och en drös som gått över 30K mil som är i skick som nya, allt beror på hur man sköter bilen.


-Michael skrev:
När bör man bli rädd för att en 850 GLT skall börja ge sig?

Är fortfarande lite av en ungdomsbil och vi ungdomar kör ju som vi gör smile

Vi säger någorlunda stämplad service-bok och 28000 mil på mätarn.
Hade man vågat eller är det bara att hoppas på en att en bättre kommer ut?

jag skall verkligen ha en 850. big_smile

Min 850 GLT -97 har rullat snart 31.000 mil och käns fortfarande riktigt fräsh i både motor, låda och chassie.
Full servicebok och jag har under mitt ägo (2,5 år och 3000 mil ca) bytt olja å filter vart 7-800e mil ca utöver service.
kvitton fins från alla servicar och reparationer sen bilen var ny och inga större reparationer har krävts.

så 28K mil och väl skött ser absolut inte jag som några konstigheter med en 850!
dock hade jag personligen tagit sikte på de senare årsmodellerna -96-97, dock messt pga utseendets skull smile

Det låter ju perfekt!
Blir så lätt att man stirrar sig helblind på milantalet vilket är så onödigt, man tänker ju aldrig på resten som hur den är servad osv.

En nyare blir det helt klart. Känns lite som ett måste också om nu politikernas förslag om att inte få köra bilar före -96 i stan går igenom.

1 653 Inlägg
9 juni 2010
#24
-Michael skrev:
En nyare blir det helt klart. Känns lite som ett måste också om nu politikernas förslag om att inte få köra bilar före -96 i stan går igenom.

WHOT?
Det har jag helt missat, är det miljöfarsister som styr i götet eller?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
9 juni 2010
#25
-Michael skrev:
När bör man bli rädd för att en 850 GLT skall börja ge sig?

Är fortfarande lite av en ungdomsbil och vi ungdomar kör ju som vi gör smile

Vi säger någorlunda stämplad service-bok och 28000 mil på mätarn.
Hade man vågat eller är det bara att hoppas på en att en bättre kommer ut?

jag skall verkligen ha en 850. big_smile

Min 855 hade bara stämplad bok till 20.000 mil, den hade gått 32 när jag sålde den och hade aldrig haft några motorrelaterade problem med den.

240is är i min värld totalt odödliga. Min ena köpte jag för snart ett år sen, har helt seriöst inte ens öppnat huven mer än 2-3 gånger på den sen dess! Sist var nån vecka sen och då var den nästintill  helt torrkörd på både motorolja och kylarvatten (det är medvetet dock, lite av ett projekt hur långt den kommer eftersom den ändå inte ska få överleva sommaren.) Å den bara går och går.

Oldsens mätare har nog gått runt några gånger, har ingen aning om hur långt den egentligen gått.
Senast redigerat av ichibon (9 juni 2010)

/ichi

#2573
1 489 Inlägg
9 juni 2010
#26
tkd_rille skrev:
nyare v70 börjar få problem redan vid 25 tusen tyvärr.

Har en V70 -04 i jobbet och kör med, den har gått 56k mil nu och den ramlar fortfarande på! Bensinare dessutom, ingen rost heller p.ga att den tvättas 3ggr om dagen

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

Muttley
9 juni 2010
#27
MarcusL skrev:
tkd_rille skrev:
nyare v70 börjar få problem redan vid 25 tusen tyvärr.

Har en V70 -04 i jobbet och kör med, den har gått 56k mil nu och den ramlar fortfarande på! Bensinare dessutom, ingen rost heller p.ga att den tvättas 3ggr om dagen

Mvh Marcus

Märk orden "nyare" 04 är gammalt idag.  07 och fram.  inte gamla modellen utan nästa nyaste. tip tronic (rätt stavning?)lådorna är rena skämtet på dem.  växellådan blev bytt förra året på den, och jobbet blev ju inte redigt gjort så de fick bytta den 2 gånger. ändå tycker jag att den hugger lustigt ibland och den har bara gått kanske 10 tusen sen dess.

brorsans 02 strulade något fruktansvärt men de var ju simplare fel som inte volvo själva kunde leta upp. Den fungerar däremot bättre än nyare modeller må jag säga.
Senast redigerat av tkd_rille (9 juni 2010)

:-)
367 Inlägg
9 juni 2010
#28
Thullen skrev:
-Michael skrev:
En nyare blir det helt klart. Känns lite som ett måste också om nu politikernas förslag om att inte få köra bilar före -96 i stan går igenom.

WHOT?
Det har jag helt missat, är det miljöfarsister som styr i götet eller?

Ja något är ju helt fel i huvudet på vissa (för många) politiker.
Alla har tydligen råd att köpa ny bil mad


ichibon skrev:
-Michael skrev:
När bör man bli rädd för att en 850 GLT skall börja ge sig?

Är fortfarande lite av en ungdomsbil och vi ungdomar kör ju som vi gör smile

Vi säger någorlunda stämplad service-bok och 28000 mil på mätarn.
Hade man vågat eller är det bara att hoppas på en att en bättre kommer ut?

jag skall verkligen ha en 850. big_smile

Min 855 hade bara stämplad bok till 20.000 mil, den hade gått 32 när jag sålde den och hade aldrig haft några motorrelaterade problem med den.

240is är i min värld totalt odödliga. Min ena köpte jag för snart ett år sen, har helt seriöst inte ens öppnat huven mer än 2-3 gånger på den sen dess! Sist var nån vecka sen och då var den nästintill  helt torrkörd på både motorolja och kylarvatten (det är medvetet dock, lite av ett projekt hur långt den kommer eftersom den ändå inte ska få överleva sommaren.) Å den bara går och går.

Oldsens mätare har nog gått runt några gånger, har ingen aning om hur långt den egentligen gått.

Låter ju bara bättre och bättre det här!
Hoppas att pengarna rullar in snart så jävlar blir det att åka 850 cool


Haha rödblock är helt sjuka, allvarligt talat.
Polaren hade en riktigt sunkig 740 med 54000 mil på mätaren innan treans cylinder dog.
I med nytt tändstift och på med ny tändkabel så var det bara att köra vidare utan konstigheter cool
Någon service hade aset inte fått på 10000 mil om jag minns rätt wink

31 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
#29
Jag har lärt mig av den här tråden kan jag ju säga , tack alla big_smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 juni 2010
#30
-Michael skrev:
Thullen skrev:
-Michael skrev:
En nyare blir det helt klart. Känns lite som ett måste också om nu politikernas förslag om att inte få köra bilar före -96 i stan går igenom.

WHOT?
Det har jag helt missat, är det miljöfarsister som styr i götet eller?

Ja något är ju helt fel i huvudet på vissa (för många) politiker.
Alla har tydligen råd att köpa ny bil mad

Kom igen, det där måste va skröna.
Inte fan kan dom på fullaste allvar begära att säkert 100.000 stycken (om inte fler?) i Sverige ska behöva byta bil bara för att få köra in till stan?
Nädu, inte ens dom kan va så dum.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

RMR-Crew
478 Inlägg
10 juni 2010
#31
Biltorsken skrev:
Tycker det vore intressant om ni kunde skriva hur mycket olika bilmodeller kan klara av om dem är körda på ett bra sätt ingen buskörning d.v.s. och dessutom väl omhändertagna hur många mil kan typ en bmw(94) klara av, vore intressant om det flera kunniga kunde skriva det om många modeller och bilar, jag skulle iaf ha en stor användning av det då jag inte vet jättemycket om det

Smart fråga.
Hur långt är ett snöre?

:-)
367 Inlägg
10 juni 2010
#32
LeafBox skrev:
-Michael skrev:
Thullen skrev:
WHOT?
Det har jag helt missat, är det miljöfarsister som styr i götet eller?

Ja något är ju helt fel i huvudet på vissa (för många) politiker.
Alla har tydligen råd att köpa ny bil mad

Kom igen, det där måste va skröna.
Inte fan kan dom på fullaste allvar begära att säkert 100.000 stycken (om inte fler?) i Sverige ska behöva byta bil bara för att få köra in till stan?
Nädu, inte ens dom kan va så dum.

Det är i Göteborg det gäller.

Handlade tydligen inte heller om bilar före -96 utan om bilar som är mer än 16 år gamla.


Läs och bli så upprörd du bara kan! http://gt.expressen.se/nyheter/1.196324 … a-goteborg

cool


Nu får vi sluta gå så mycket OT.
Senast redigerat av -Michael (10 juni 2010)

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
10 juni 2010
#33
min har gått nästan 200 000 km motor o låda går perfekt rost? va e de när man har en trabant:P heh nä har bara lite ytrost är riktigt nöjd me min lilla bil smile)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

31 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#34
kawiZz skrev:
Biltorsken skrev:
Tycker det vore intressant om ni kunde skriva hur mycket olika bilmodeller kan klara av om dem är körda på ett bra sätt ingen buskörning d.v.s. och dessutom väl omhändertagna hur många mil kan typ en bmw(94) klara av, vore intressant om det flera kunniga kunde skriva det om många modeller och bilar, jag skulle iaf ha en stor användning av det då jag inte vet jättemycket om det

Smart fråga.
Hur långt är ett snöre?

HAHAHA:D

Smålänning
7 887 Inlägg
10 juni 2010
#35
Kör man som folk och servar bilen som man ska håller väll en 740 i genomsnitt kanske 60-70k innan man behöver bry sig om det mekaniska.

En merca brukar behöva hjullager runt 40-50k, och kanske kamkjedja runt 50-60 om det är en bensinare, annars går dom långt, långt. Dieslarna är väll i princip att betrakta som outslitliga på riktigt.

BTW: Volvo har ingen serviceintervall på bakaxeln på 240, 740 och 940. Så är dom servade enligt volvos schema och har gått 100k mil, vilket många har, så kan ni tänka er vilken kvalité det måste vara på matrialet i axlarna smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 juni 2010
#36
twin_cam skrev:
Kör man som folk och servar bilen som man ska håller väll en 740 i genomsnitt kanske 60-70k innan man behöver bry sig om det mekaniska.

En merca brukar behöva hjullager runt 40-50k, och kanske kamkjedja runt 50-60 om det är en bensinare, annars går dom långt, långt. Dieslarna är väll i princip att betrakta som outslitliga på riktigt.

BTW: Volvo har ingen serviceintervall på bakaxeln på 240, 740 och 940. Så är dom servade enligt volvos schema och har gått 100k mil, vilket många har, så kan ni tänka er vilken kvalité det måste vara på matrialet i axlarna smile

740 är grejjer de smile

Jonas

Faderator
637 Inlägg
10 juni 2010
#37
Mercedes 240 D -76 klarar minst 4,6 Miljoner killometer! smile
http://www.worldcarfans.com/10409291019 … kilometers

Shaked but not störd.


Sök