3431
Sök

Kan de bero på luft mass mätaren?

4 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#1
Jag har en 940 ltt 95a som jag chippat å trimmat lite lätt bara.

Min turbo gick sönder (orginal) så ja köpte en likadan. Men får de fortfarande inte att fungera. Bytte turbo. Satte ihop den igen.. Starta bilen och den spruta inte ur sig någon olja denna gång. Men när ja prov körde den så gick de bra.. Ända tills då laddtrycket skulle till och börja bygga. Då röck den ungefär lika som att den itne får tillräckligt med luft eller då den skulle tjuva luft.. Mina slangar är hela och fina. Så börjar fundera på om de är min luftmass mätare som spökar.. Någon som har någon annan idé om vad de kan vara?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 juni 2010
#2
kolla över alla slangar, skarvar och intercooler igen så det är 100% läckfritt, räcker med en liten glipa eller spricka för att det ska forsa ut luft när laddtrycket kommer. bästa är att du provtrycker systemet.
Senast redigerat av NITROUS (12 juni 2010)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

4 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#3
Jag har kollat mina slangar, men dock inte intercoolern. Ska ta och göra de. Men om de nu inte skulle vara den då.. Kan de ha något med luft mass mätaren att göra?

Skogstokig
42 Inlägg
12 juni 2010
#4
Ja det skulle det kunna vara

Det jag inte kommer ihåg har aldrig hänt.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 juni 2010
#5
har du kollat slangen mellan LMM och turbon? den brukar vilja suga ihop sig och då får motorn ingen luft.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

4 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
#6
Tack för all hjälp. Får slå mig ett ordentligt öga på den igen.

4 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
#7
Nu har ja gjort en ordentlig koll på bilen, hade 2 liter olja i intercoolern, olja i hela insugs delen... Så de var bara plocka isär och göra rent. Satte ihop den igen.. Prov körde yttligare en gång... Så nu hyker den sig inte när han ska till å börja bygga laddtryck. Men en sak ja verkligen inte kan fatta vad de beror på. Efter ja bytt turbon (till en exakt lika dan) så har ja 0.3 bars laddtryck. Vilket jag tycker är jävligt konstigt. För de är sämre än orginal. Eller om den exakt kommer upp till orginal trycket som ja inte ser.. 0.35 eller vad de är.

De är inga hål i mina slangar, intercoolern läcker inte. Någon som har en idé? Jag skulle bara kunna tänka mig att dom mixtrat med klockorna på gamla turbon. Eller någon som har en bättre idé?


Sök