3957
Sök

Bästa ljudanläggning i bil?

1 722 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
tongue

är det Bose eller Dynaudio ... eller ...

Nu kommer jag inte ihåg vad nu alla anläggningar heter...
Men är det Lexus som har det bästa ljudet?
Vet att vi har Dynaudio i V70.n men inte verkar det vara nå speciellt tongue?
Senast redigerat av Kanelbullen (28 november 2009)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

274 Inlägg
28 november 2009
Audi s8 har väll Bang och Olufsen, tror att det klassas som rätt bra smile
Jag har Rockford Fosgate i min är jag är riktigt nöjd med tanke på att det är orginal.

Edit: Bose vs Bang och Olufsen
http://www.youtube.com/watch?v=esk8OFx7QFw
Senast redigerat av Bossni (28 november 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 november 2009
Ett område Audi och även Volvo är duktiga på, i alla fall om man pratar standardbilar. Bmws system har potential, men når inte riktigt samma helhet som tex Audis. Däremot är Bmws diskant fin, skulle gärna höra den kopplad till nått system med lite mer tryck. Kanske räcker med en septerat bas i bagaget?

Lexus? Vet inte riktigt, spelar fint med utan tryck tycker jag om Mark and Levison anläggningen i vår RX, Man höjer upp till drygt 35 (40=max. volym) och det låter ändå som om man bara spelar lite tyst i bakgrunden. Kanske något inställning jag inte hittat? Tips uppskattas i så fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 722 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
hmm vad är bra ljud i egentligen?
är det att det låter "klart" och tydligt? och att man kan ha ganska högt utan att det låter "konstigt"?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 november 2009
Kanelbullen skrev:
hmm vad är bra ljud i egentligen?
är det att det låter "klart" och tydligt? och att man kan ha ganska högt utan att det låter "konstigt"?

Oj, bra ljud är ytterst individuellt. Ungefär lika enkelt att reda ut som "bra musik" smile

*För att göra det hela svårare finns det anläggningar som anses låta olika bra till olika typer av musik wink
Senast redigerat av Rquired (28 november 2009)

Ointresserad.
936 Inlägg
28 november 2009
Bra ljud är när du kan ösa på duktigt med volym utan att det distar!

Teabag appreciation club.

1 722 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Märker det i v70.n ...
Men vilket skit i v40.n :S
Men verkar ju vara bra ljud i Audin faktiskt ...

Nå vad ärd et för typ av musik som låter bäst?
Senast redigerat av Kanelbullen (28 november 2009)

1 814 Inlägg
29 november 2009
Kanelbullen skrev:
Märker det i v70.n ...
Men vilket skit i v40.n :S
Men verkar ju vara bra ljud i Audin faktiskt ...

Nå vad ärd et för typ av musik som låter bäst?

Vad menar du med det där? tongue

1 722 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
nå vad ska man lyssna för musik för att höra vad hur bra ljud det är big_smilebig_smile

1 814 Inlägg
29 november 2009
Kanelbullen skrev:
nå vad ska man lyssna för musik för att höra vad hur bra ljud det är big_smilebig_smile

Klassisk musik och Jazz brukar få många billiga system att gå på knäna tycker jag. Om inte det räcker så kör på Hip-hop / Trance.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 november 2009
expect1991 skrev:
Kanelbullen skrev:

Klassisk musik och Jazz brukar få många billiga system att gå på knäna tycker jag. Om inte det räcker så kör på Hip-hop / Trance.

Någoting som innehåller så mycket olika moment som möjligt, mellanregister, diskant, bas osv. Jag brukar använda någon demoskiva av Eagels come back tour eller vad det nu är när jag ställer in ljudet här hemma. Första spåret, Hotel Californa, bjuder på mycket att lyssna efter. smile

1 722 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
vad kan det vara för högtalare  i min golf ?
Senast redigerat av Kanelbullen (14 maj 2011)

RBejbi
29 juni 2010
Bossni skrev:
Audi s8 har väll Bang och Olufsen, tror att det klassas som rätt bra smile
Jag har Rockford Fosgate i min är jag är riktigt nöjd med tanke på att det är orginal.

Edit: Bose vs Bang och Olufsen
http://www.youtube.com/watch?v=esk8OFx7QFw

Ljudet i R8:an va inte helt fel.. I dubbel bemärkelse.. big_smile

Sök