3859
Sök

Volvo 740 glt motor ras ?

95 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Tjena , ja införskaffa mig en glt häromdagen och lät min vän testa den , och till min stora förvåning ( så lungt som han körde ) så börja bilen ticka som fan ( högt ) då så stängde jag av den och lät den stå . nu så startar han i ca  5 - 10 sekunder sen dör den . lika dant varje gång , så fort ja gasar dör den . det ja undrar nu är vad som förmodligen pajjat . o hur mycket sånt lär gå på smile

52 Inlägg
4 juli 2010
På bildelsbasen.se så enligt det dom har satt pris på från 2-6 tusen kr. Men enligt mig så är det bättre att kolla upp vad det är. Kan bli billigare plus att du inte behöver ha en massa skräp som kan bli liggande. Det kan va vevlager ras. De hade min bror det knackade som bara den. Det kostade inte mycket att byta det och han körde hur långt som helst. Sen kan de vara ventilerna med eller något annat. Lycka till!!
Senast redigerat av S40_POWER (4 juli 2010)

357 Inlägg
Smålänning
7 887 Inlägg
4 juli 2010
Be någon känna på tomgångsmotorn medans du startar.

Kan också vara vevaxelgivaren, men då brukar bilen vara stendöd.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

357 Inlägg
4 juli 2010
Kolla så inte kamremmen kuggat. Lätt hänt att några ventiler får lite stryk.

95 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Kammremmen e av och motorn står snart utanför bilen för folk trodde de va ras . han höll ju på o koka över , eftersom ja brände mig på ojle stickan när ja kolla oljan ca 10 min efter han " ticka " som fan . . men e de värt att klyva den och titta på vad som kan ha hänt ? . men de skumma är att kolvarna står rätt och loppen är inte repiga eller så . ska han verkligen starta om de hänt nått med vev ?

95 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
aF skrev:

däremot blev ja verkligen tveksam nu eftersom ja kunde ta av kammremmen för hand genom bara dra av den . hur hårt spännt ska den sitta ?

volvolover
667 Inlägg
5 juli 2010
bluemayth skrev:
aF skrev:

däremot blev ja verkligen tveksam nu eftersom ja kunde ta av kammremmen för hand genom bara dra av den . hur hårt spännt ska den sitta ?

den ska sitta ganska spännt, man ska bara kunna röra på den max 1cm när man känner hur spännd den är, nästan så 1cm är lite mkt,

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

Sök