Tjena, undrar hur era mätare från Biltema fungerat?
Modellen jag tänker på är den här,
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … smatarset/Enligt han som tog reklamationen var min den första det var fel på...

När jag kopplade upp den visade den 6 bar, därefter ett lätt gaspådrag och den gick upp till 8 sen nollade jag den och den gick ner till 4 (oljan varmare), så långt verkar ju allt bra. Lät den sen gå en stund till och körde en sväng. När jag stannade för att kolla stod den på 0 men igentligen var det 14 för den hade gått runt helt och stannat på 0 markeringen. Där efter gick den inte att nolla igen, gick inte att få ner den under 7,5 bar ens när mätaren var urkopplad (den läckte dessutom som ett såll i luftknappen).
Fick en ny mätare som även den visade 6 bar på kall motor vid uppstart samt ökade något vid gaspådrag. Men nu gick den inte upp i lika högt tryck utan stannade på max 8 bar. Tyvärr är det konstant "peak hold" så det gick inte att hålla koll på trycket vid körning. Men när en kompis höll inne knappen samtidigt som man gasade i garaget verka det OK, men det läckte den så det gick inte att köra med knappen intryckt utan bara testa kort stund annars skulle man köra motorn torr...
Ska det läcka ut olja när man släpper trycket i knappen eller är det fel även på den nya (första gången pös bara trycket ut, samma ljud som med en komptestare), trycket sjönk då snabbt till aktuellt tryck!? Den andra mätaren gick att få ner men det var svårt att få ner den från 8 bar, fick skaka och trycka typ 40-50 ggr på knappen innan den rörde sig.
Några teorier på varför den ena visar 14 och den andra 8 vore oxå intressant, eller är det bara vanlig "Biltema kvalitet"?!