2823
Sök

Trasigt ljud, snälla hjälp

9 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
#1
Har haft problem med tjut i högtalarna (när motorn varit igång) sen jag byggde mitt ljud, har testat att jorda bättre och dra kabel direkt till batteriet, har dragit kablarna på varsin sida och med trippelavskärmade dls lågnivåkablar men har inte hjälpt. så jag köpte en billig jordisolator, bara för att testa. koppla in den på front ljudet och där hjälpte de, pipet var borta, testa då där bak. funkade i kanske 3 sek, sen sa de plopp, sen plopp, sen plopp -----> resultat, vänster bak: mitt dls c6 kitsystem helt ljudlöst, förutom ett litet knappt hörbard skorande från tweetern, vänster bak: spelar som de ska men låter som om högtalarn är sprängd, hur fan kunde detta gå till. Har inte kopplat fel, blev så här nu när jag testade jordisolatorn, och den går inte koppla in fel .Vem ska jag klaga på, stället som sålde jordisolatorn eller stället som sålde högtalarna?

Har följande delar:
cd:KENWOOD KDC-W808
fram:DLS 226 6,5"
bak:DLS C6 kitsystem med baselement(med delningsfilter) och lösa diskanter(med delningsfilter)
slutsteg: macAudio Pulsar 4XL
DLS kablar
_________________
VOLVO S70


VOLVO S70

10 287 Inlägg
31 oktober 2006
#2
Kan det kanske vara standardproblemet - dvs bränd signaljord i stereons lågnivåutgångar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

9 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
#3
Sharky skrev:
Kan det kanske vara standardproblemet - dvs bränd signaljord i stereons lågnivåutgångar.

/Göran
hur testar jag de? kan ju testa med en annan huvudenhet


VOLVO S70

10 287 Inlägg
1 november 2006
#4
Ja det kan du. Men notera att du måste vara säker på att din installation av jorden till slutsteget är 100% ok innan du testar med en annan HU så att du inte bränner den också.....

/Göran


nabbo skrev:
hur testar jag de? kan ju testa med en annan huvudenhet

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

9 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
#5
Sharky skrev:
Ja det kan du. Men notera att du måste vara säker på att din installation av jorden till slutsteget är 100% ok innan du testar med en annan HU så att du inte bränner den också.....

/Göran


jorden till slutsteget har ju funkat i flera månader innan, slutsteget är jordat i bältesskruven under baksätet. felet blev ju nu när jag testade med jordisolator, ska testa en annan cd när jag kommer och funkar inte de ska jag testa utan slutsteget, så jävla jobbigt med alla kablar bara


nabbo skrev:
hur testar jag de? kan ju testa med en annan huvudenhet


VOLVO S70


Sök