som ovan....ibland går det inte att dra ut nyckeln från tändningslåset efter jag har stannat bilen. jag vrider nyckeln och när den ska till "Lock" så fastnar den vid "Off" det har hänt rätt ofta nu på senaste tiden och jag får alltid starta bilen en sekund och stänga av den igen och sen går det att vrida om nyckln och dra ut den.
(se länk, inte min bil och samma lås men principen är ju samma)
som du vet måste man sätta i backen. kolla så växeln verkligen är så långt bak de bara går. jag får samma problem ibland. då växlar jag i och sen i med backen igen
som du vet måste man sätta i backen. kolla så växeln verkligen är så långt bak de bara går. jag får samma problem ibland. då växlar jag i och sen i med backen igen
Lägga i backen för att ta ur nyckeln behövs inte på en 9-3 från -07
Vad som kan vara fel vet jag inte men lägga i backen är det definitivt inte
Lägga i backen för att ta ur nyckeln behövs inte på en 9-3 från -07
Vad som kan vara fel vet jag inte men lägga i backen är det definitivt inte
nej det stämmer, backen hjälper inte. jag kom på att jag ofta brukar stänga av bilen tidig och rulla in i en p-ficka tex. kan det vara så att jag rullar för fort och det låser sig på något sätt? :S