2956
Sök

850 t5 går likadant utan magnetventilen inkopplad

18 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
#1
skulle byta slangar mellan turbo och magnetventil igår. Då provade jag att koppla ur magnetventilen och köra. Till min förvåning så går bilen lika bra. Är inte detta märkligt ?

bilen laddar 1 bar normalt sett och samma utan magnetventil.
vad ska hända när man kopplar ur magnetventilen ?

tacksam för svar Mvh Rasmus


982 Inlägg
18 juli 2010
#2
att den inte laddar alls

8 255 Inlägg
18 juli 2010
#3
Utan magnetventil så ska den bara 0,4 bar om allt funkar och är inställt / kopplat som det ska vara. Sen beror det ju lite på hur du mnar med att du kopplade ut mv med, och du bara drog ur kontakten eller om du hade alla slnagr borta. Riskerna beror på körsätt, den största risken är ju att den kan bygga laddtryck lite väl fort med krökta vevstakar som följd om dem inte är bytta till riktiga doningar.


18 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
#4
Jag kopplade ur kontakten och drog ut vakuumslangarna och bilen går precis som tidigare


982 Inlägg
18 juli 2010
#5
koppla ur magnetventilen (ta bara bort slangarna men låt kontaktstycket sitta kvar och ha magnetventilen på sidan av) och sätt dit en boost controller istället

18 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
#6
Vill ha reda vad felet är inte byta till pysventil.


8 255 Inlägg
18 juli 2010
#7
Börja med att byta slangarna till magnetventilen, låter som om dem inte är hela nämligen. Och får du bara en bar med slangarna ryckta så har du nåt mer bekymmer, klen wastegate, läckage på nån slang, igensatt katalysator eller liknande.


18 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
#8
Vid vilket varvtal ska en 850 t5 ha fullt laddtryck med ett chip som skall ge 290 hk har 3" och sportfilter



Sök