4031
Sök

Tickande Audi Coupe

7 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
Tja.

Jag har en Audi Coupé 20v -90.
Jag har problem med tickande ljud ifrån motorn. Samt att det skramlar lite vid 2 - 3000 varv.
Vad kan detta bero på ???

Tacksam för svar .

cYa
James

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 oktober 2006
Hej, tickandet är troligtvis ventiltyckarna som har för lite olja... Skramlandet kan vara att oljepunmpen börjar ge sig vilket resulterar i tickandet... Ingen säker diagnos men det kan mkt väl vara så..

Avstängd
67 Inlägg
26 oktober 2006
ställ spelet på ventilerna till det dubbla så ordnar det sig..så brukar jag göra

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
27 oktober 2006
tickandet är ventilerna, vet ej något om det.. och skramlandet är något som sitter löst vars egenresonans ligger vid just det varvtalet/en. bara att riva t.ex. I-brädan (om ljudet kommer därifrån) och leta efter något som ligger löst och skramlar mot något, och därefter dämpa upp det!

MVH Andreas

man lever bara en gång så lev väl!

Avstängd
196 Inlägg
28 oktober 2006
kan vara spridarna som tickar också

15 Inlägg
1 november 2006
Troligtvis kommer du att få byta ventillyftarna och sedan skulle du ha kontrollerat ventilstyrningarna.

HEAVY METAL
765 Inlägg
2 november 2006
Du kan prova och göra nåra snabba olje byten. det kan ju vara så att det sitter skit i dom som gör att dom inte tätar ordentligt--..
alltså.. Tappa ur oljan.... sopa i ny ( behöver itne vara nån höjdar olja ) och byt oljefilter... kör 50 mil och tappa ur och upprepa i gen... häll sedan i riktigt högkvallitativ olja och nytt filter... Gamla audi motorer brukar trivas med 10W 40 olja--
fick tyst på en lyftare på min gamla Audi femma efter detta tipps..

Dock.. så länge lyftarna inte tickar när motorn är varm är det inte någon större fara!!!

MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 november 2006
Storas skrev:
kan vara spridarna som tickar också

Ja spridarna tickar men det är svårt att höra om du ens öppnar huven och lyssnar efter bara just det...

Sök