4331
Sök

Uppkörning idag! Säkerhetskontroll!

1 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Jag gör idag min andra uppkörning och har legat halvt sömnlös för tredje natten. Sist fick jag kolla bromsarna på säkerhetskontrollen, idag blir det förmodligen något annat. Hjälp mig med ljusen!

Jag ska köra en volvo v50. Jag är inte så väldigt van vid denna bil då jag nästan uteslutande har kört privat.

Hur sätter jag på parkeringsljuset? Hur sätter jag på helljuset?

Förlåt om mina frågor är dumma men jag lyckades inte få igång parkeringsljus och helljus med bilen här hemma och maken är på jobbet nu.. Jag vill inte visa mig nervös i eftermiddag eftersom jag tror att det är det som var felet sist.

Hur vanligt är det att man får öppna motorhuven och peka??

9 Inlägg
21 juli 2010
Hej!

Om du skulle sätta på helljuset är jag 100% att det är likadant som alla andra Volvo bilar, och har själv en Volvo. Om du sitter i förarsätet så på samma "pinne" som du blinkar med ska helljuset sitta! Du ska bara trycka den mot dig. Detta kan varriera eftersom att den bilen är lite nyare. Sen parkeringssljuset kan sitta olika så det kan jag inte svara på hmm
Jag har haft körkort nu sen 1 Juni detta året, och på min uppkörning fck jag test av bromsar samt servo i bilen. Men några av mina andra kompisar skulle visa hur man kollade oljan samt att visa var man fyller på spolarvätska.. Så om du är "kunnig" på bilar så klarar du det utan problem! Jag hoppas att du klara det, och var INTE nervös när du kör, då blir det bara värre.

Lycka till!smile

I got Dubs!
2 423 Inlägg
21 juli 2010
softdebbie skrev:
Jag gör idag min andra uppkörning och har legat halvt sömnlös för tredje natten. Sist fick jag kolla bromsarna på säkerhetskontrollen, idag blir det förmodligen något annat. Hjälp mig med ljusen!

Jag ska köra en volvo v50. Jag är inte så väldigt van vid denna bil då jag nästan uteslutande har kört privat.

Hur sätter jag på parkeringsljuset? Hur sätter jag på helljuset?

Förlåt om mina frågor är dumma men jag lyckades inte få igång parkeringsljus och helljus med bilen här hemma och maken är på jobbet nu.. Jag vill inte visa mig nervös i eftermiddag eftersom jag tror att det är det som var felet sist.

Hur vanligt är det att man får öppna motorhuven och peka??

Du har ett vred längst till vänster på instrumentbrädan
För att sätta på helljuset får du vrida den till helljus läge och dra blinkersspaken mot dig till det klickar

här kan du läsa lite
http://esd.volvocars.net/site/owners-in … 70-web.pdf

Sök