2648
Sök

Nån som känner till Tullinge Halkbana?

the_lion
20 juli 2010
Trådstartare
Tja!

Det är så att jag ska boka prov hos Tullinge Halkbana...men undrar lite grejer...

Ex.

Måste man sitta med en annan elev?

Är det svårt?

Vad är det för saker man får göra?

Måste man vara där 4 timmar?

Hur är dem där i tullinge?

etc.

6 632 Inlägg
20 juli 2010
Jag gjorde mitt test där, alla i bilen klara de fast en tjej var riktigt nervös så gick de bra.
Vi var 3st elever med en lärare i bilen, blev like prövningar på att ta kurvor i tex. 50kmh sen blev de 70kmh. Både med och utan ESP.
Hur länge man är där var jag inte helt säker på, hade så skoj att tiden gick fort! Tyckte att de var snälla och bara man visar att man är intresserad så är de inga problem..

Kul att säga emot dem också! Jag påstod att man skulle ha bästa däckna fram på en framhjulsdriven bil..Fick dock en personlig utmaning på så de gjorde att bilens bakvagn fick sämre grepp; fick sladd direkt.

De/Dem

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
20 juli 2010
Alltså ... halkbanan är ju inget prov utan en kurs ... misslyckas du där är du och dina lärare riktigt dåliga... Du ska ju tappa kontrollen och snurra och köra av och köra över "djur" mm det är meningen att du ska få upp öorna för farorna inte att d ska klara något praktiskt test sen minns jag kanske fel men jag har för mig att man fick skriva ett skitlätt prov oxo på det han typ snackade om 2 minuter före

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

the_lion
21 juli 2010
Trådstartare
ok tack för hjälpen grabbar!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
21 juli 2010
Precis som Nitr00x lite halvslarvigt skrev ( wink ) så är halkan inget prov, utan du är där för att få känna på vad som händer och hur bilen beter sig när den tappar greppet.

Sålänge du gör som du blir tillsagd så är det inga problem alls. smile

På stora holm trafikövningsplats (göteborg) fick man åka med en annan elev och fick sina instruktioner via en walkie talkie.
Senast redigerat av Bebben (21 juli 2010)

264 Inlägg
21 juli 2010
här i Umeå, eller ja, halkbanan ligger några mil utanför i Hörnefors, där är du själv i bilen och får instruktioner via walkie talkie.

men som tidigare sagt, inget prov utan en kurs. gör som dom säger så går allt bra.

the_lion
21 juli 2010
Trådstartare
ok tackar grabbar!

Herregud vilken kötid! fick tid den 23:e augusti

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
21 juli 2010
Ofta hårt tryck på halkbanor vid sommaren, likaså för uppkörningen.

the_lion
21 juli 2010
Trådstartare
en ny fråga!

Kan man köra in med en egen bil på uppkörningen?

2 271 Inlägg
21 juli 2010
the_lion skrev:
en ny fråga!

Vet inte hur det är nu för tiden? men förr va du tvungen att ha dubbelkommando monterat.

the_lion
22 juli 2010
Trådstartare
lingua skrev:
the_lion skrev:
en ny fråga!

Vet inte hur det är nu för tiden? men förr va du tvungen att ha dubbelkommando monterat.

ok...då struntar vi i det

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
22 juli 2010
the_lion skrev:
en ny fråga!

Iochmed att du under uppkörningen fortfarande inte har körkort så måste du köra bil med godkänd dubbelkommando.

Sök