Hej!
Ja jag vet, det finns hundratals av dessa trådar.. Men jag skulle behöva lite kanske med skräddarsydda tips.
Det är så att jag nuvarande bor cirka 2 mil från jobbet, jag jobbar 7 dagar i veckan vilket ger mig cirka 3000kr i bensinkostnader varje år (Inte noga räknat)
Nu är det så att jag kanske kan få en lägenhet 200m från jobbet som jag funderar på att skaffa mig. Vilket gör att jag kan cykla istället, och därför spara in dessa 3000kr, och inte längre behöver en kompromiss på lek/pendlarbil och heller är jag ju inte så petig med att åka så jättebekvämt heller om jag bara tar den till bilträffar samt affären eller liknande.
Men samtidigt, så känner jag att om jag inte är ute efter komfort och liknande saker så har jag ingen större lust att lägga samma pengar heller.
Så just nu så tittar jag lite efter bilar med lägre ägarkostnader när bilen inte körs mycket men får kosta destomer i reparationer/förbrukning.
Krav är dock RWD alt AWD, och nästan 100% turbo! Så förkortat: Förbr och reparationer är inte viktigt, men låga förs kostnader och inköp har högre prio! Bilen behöver ju heller inte ha något direkt utrymme heller men 4-5 sitsar är ju roligt att ha.
Exempel: Nissan 200sx gamla modellen är billig i både inköp och förs men med lite motorfix är den både snabb och törstig
Tack på förhand! // Mattias