3957
Sök

skruv i ena sommar däcket,åtgärder??

Chef
103 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
Hallojs!

upptäckte till min STORA förtvivelse när ja bytte till vinter däck att i ena sommar däcket så sitter det en vanlig liten skruv (ca 4-5 cm lång skulle ja tro) in i däcket.

provade å rukka lite på den men den sitter verkligen gott "inskruvad" där.

nu till frågan: Nån som vet om man ska låta den sitta kvar eller är de bättre å skruva ur den å få typ punka å laga däcket???

om nån har nån erfarenhet av detta så svara gärna..... har ju fram tills nästa sommar på mig så ingen stress ^^

thnks!

Habere Unum Acceptabilis Dies!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
8 november 2006
åk till en däckverkstad, ta ut skruven och låt dom laga och balansera däcket.

låt inte skruven sitta kvar, då kanske den lossnar och/eller börjar läcka när du är på någon olämlig plats.

man lever bara en gång så lev väl!

Örebroare i exil
970 Inlägg
8 november 2006
Bara åka förbi närmsta däckvärkstad eller bilverkstad som sysslar med däck och be dom gänga ur skruven och plugga däcket. Tar sisådär 5 minuter och bör inte kosta mer än nån hundralapp.

Hej FRA!

12 086 Inlägg
8 november 2006
Lr så gör du det själv.. att få ut skruven kan ju inte va det svåraste.. lagningskit finns lite överallt.. jag köpte mitt på macken, en slags fiberkleggtråd som man trycker in i hålet.. vänta nån timme o sen pumpa upp däcket igen!

Chef
103 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
ok... tack för hjälpen! låter skiten sitta där tills nästa sommar så tar ja de till en däck verkstad.

Habere Unum Acceptabilis Dies!

Sök