10 augusti 2010
Trådstartare
Hej nu har min volvo 850 börjat bete sig underligt..
kan vara flera olika orsaker tror jag men jag tänkte höra vad ni tror.
symptomer:
#1 bilen drar (ibland) inte igång riktigt på första varvet/en som den skall, den behöver dras runt en halvsekund längre eller nått sånt.
när den då går igång så blir det ett ganska kraftigt vitt rökmåln men sen försvinner det och bilen funkar fint att köra..
#2 när jag exempel stannat för broöppning(svagt uppförslut om det spelar nån roll) så stänger jag av motorn, sedan när jag skall starta så går den ingång på kanske 1500 varv och går ner till tomgång som den brukan men den stannar inte där utan den dör istället. sen så har jag startat den igen och då vart berädd på att gasa när den går ner till tomgången och det funkar men den går lite ojämt första halvminuten(ca)..
#3 någon vecka sedan hade bilen stått stilla ett par dagar och då går startmotorn runt hur bra som hellst men bilen gör inte ett enda tändande, frågar en granne och efter en stund kommer vi fram till att den kanske saknar vatten.. jag kollar och mkt riktigt vattnet ligger precis under min nivån jag fyller på en skvätt och kollar även oljan, finns ingen olja på stickan fyller på olja, var 2 månadersen jag kollade den sist och då va den bra. sen så startade vi bilen, men den var trög men gick till slut igång.. kan det vara så att det ligger nån kännare som ser till att bilen inte går igång om olja eller vatten inte finns?
vet ej om jag redan löst 2 och 3 men orsaken till att oljan och vattnet försvunnigt kanske kvarstår..
bilen har nyss paserat 25tusen mil om de e till någon hjälp
Senast redigerat av SouthWillRiseAgain (11 augusti 2010)