2938
Sök

Dämpar en 100cells sportkatalysator motorljudet?

283 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

jag undrar om en sportkat dämpar motorljudet något?
om den gör det, hur mycket?

2 924 Inlägg
10 augusti 2010
kanske något... men inte mycket, vad tänkte du på?

~ Life is short, have FUN! ~

283 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
dom tyckte den lät för mycket på bes. så ska jag ändå sätta på en sportkat för avgasvärdena så tänkte jag om den sänker ljudet lite så jag kanske slipper göra något mer vid avgassystemet.

1 353 Inlägg
10 augusti 2010
tror inte den dämpar så pass mycket alls, speciellt inte om du fått 2'a på bes. för att den låter för högt.

There's no replacement for displacement

283 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
får pröva. har sett att vissa japsdämpare har någon plugg på slutet av dämparen som man kan ta av och på. är det en ide?

283 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
kom med tips på hur man kan fuska för att få ner ljudet!
jag har inte plats till en dämpare till.

1 353 Inlägg
10 augusti 2010
Svetsa ett kors i slutröret och proppa in massa stålull framför? fungerar också.

och många japsdämpare brukar man få med en insats till som man stoppar i längst bak,, hade en sån till min E30 325, fungerade skitbra att ta bort ljudet, men det vart även väldigt trångt i avgassystemet med den på, så den var bara besiktningsgrej.

There's no replacement for displacement

283 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Batta skrev:
Svetsa ett kors i slutröret och proppa in massa stålull framför? fungerar också.

och många japsdämpare brukar man få med en insats till som man stoppar i längst bak,, hade en sån till min E30 325, fungerade skitbra att ta bort ljudet, men det vart även väldigt trångt i avgassystemet med den på, så den var bara besiktningsgrej.

insatsen, hur såg den ut?

261 Inlägg
10 augusti 2010
Finns lösa insatser från simons att köpa på Tex mekonomen...

4 001 Inlägg
10 augusti 2010
Vad har du för dämpare idag eftersom dom gnällde?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

283 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
kolvas skrev:

http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … /kl969.jpg

här är bild på dämparen.

4 001 Inlägg
11 augusti 2010
ralle_xtreme skrev:
kolvas skrev:

här är bild på dämparen.

Har du bara 1 sån? sätt dit en dämpare till, du kommer aldrig att komma ner till acceptabel nivå med 1 sån dämpare.

Förresten, gäller detta din BMW? dom har väl minst 2 ljuddämpare original? så då borde det finnas plats för en dämpare till.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

283 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
kolvas skrev:
ralle_xtreme skrev:
kolvas skrev:

här är bild på dämparen.

Har du bara 1 sån? sätt dit en dämpare till, du kommer aldrig att komma ner till acceptabel nivå med 1 sån dämpare.

Förresten, gäller detta din BMW? dom har väl minst 2 ljuddämpare original? så då borde det finnas plats för en dämpare till.

bara en dämpare original. jag kanske kan trycka in en liten dämpare bakom katen och flexröret.

4 001 Inlägg
11 augusti 2010
enligt Meca har dom 2 st original, antingen sätter du dit 2 eller så monterar du en större

283 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
ja men där sitter ett flex rör som är 25cm och där ska dit en kat. men jag har ju sett att de finns korta dämpare. kanske kan få in en sån.

tack för svaren iaf!

183 Inlägg
12 augusti 2010
testa pula in dämpmaterial som brukar användas till hojar typ

http://www.absolutmx.se/zap-ljuddamparv … c-127.aspx

P o r s c h e
1 700 Inlägg
12 augusti 2010
Somsagt, effektivt för att få bort ljud men behålla flåset är kors i slutröret.

Men ja tror din dämpare är alldeles för dålig, den är ju tunn och klen så de är inte konstigt att de låter. På farsans porsche sitter det extraktorgrenrör på varsin cylinderrad, ca 5cm efter det slutar sitter en simons 2" dämpare på var sida och sen slutrör, de låter inte så jävla mycke trots att avgassystemet är ca 1 meter långt totalt.

283 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Somsagt, effektivt för att få bort ljud men behålla flåset är kors i slutröret.

Men ja tror din dämpare är alldeles för dålig, den är ju tunn och klen så de är inte konstigt att de låter. På farsans porsche sitter det extraktorgrenrör på varsin cylinderrad, ca 5cm efter det slutar sitter en simons 2" dämpare på var sida och sen slutrör, de låter inte så jävla mycke trots att avgassystemet är ca 1 meter långt totalt.

ja det är en jävla mög dämpare. Men det är inte så lätt att har råd med bra grejer när man går i skolan.
man skulle kunna kapa av slutröret och sätta på en simons dämpare.

Sök