3227
Sök

Sierra 2.9 laddningsproblem

106 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
har en sierra 2.9 som vägrar ladda! har testat 3 st generatorer men samma resultat på alla! batteri lampan lyser inte alls när man sätter på tändningen. ngn som kan ha en aning om va d kan vara för ngt? mycket tacksam för svar smile

21 761 Inlägg
2 augusti 2010
Batterilampan måste lysa med tändningen påslagen, annars kan inte generatorn ge laddning normalt sett. Kolla upp säkringar och själva batterilampan i instrumenthuset, kika även på den tunna kabeln som ska sitta på generatorns D+ eftersom den kabeln har förbindelse med batterilampan. smile

106 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
jo jag vet att den ska lysa me tändningen på därför jag börja riva i skiten smile säkringar är kollade och alla är hela och allt ska vara rätt kopplat på generatorn smile mysko d här =S

21 761 Inlägg
2 augusti 2010
Mät gärna med multimeter ifall det kommer spänning till batterilampan (från tändlåset/säkringsdosan alltså), om det finns spänning så kan det kanske vara lampan som är trasig eller så är det problem med kabeln ner till D+ på generatorn. smile

106 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
vilken säkringsdosa menar du? smile har försökt hela dagen med allt möjlgit och vägrar ladda sad

21 761 Inlägg
4 augusti 2010
Jag vet inte om det finns flera säkringsdosor i en Sierra, försök iaf hitta vilken kabel som ger spänning till batterilampan. Inte det lättaste kanske, men man måste börja någonstans. smile

106 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
jo jag sökte upp den igår men den får ingen spänning. men sen kollade jag på kretskortet och där fick d utslag men lampan lös ändå inte och den är hel? =S

106 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
hur laddar man upp bilder här då? så kan man visa bättre

21 761 Inlägg
4 augusti 2010
ralle man skrev:
jo jag sökte upp den igår men den får ingen spänning. men sen kollade jag på kretskortet och där fick d utslag men lampan lös ändå inte och den är hel? =S

Då borde det även vara kontakt ut från kretskortet, frågan är om kabeln till generatorn går direkt från lampan eller ifall det sitter skarvkopplingar på vägen dit. hmm

ralle man skrev:
hur laddar man upp bilder här då? så kan man visa bättre

Tex kan du spara bilden på datorn och sedan hänvisa till det stället när du får fram "bläddra" i rutan "ladda upp bild i galleriet", så gör jag iaf. smile

106 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
ja d sitter en skarvkoppling inne i bilen och den delar sig där så det bilr 2 kablar en till instrumentet och en till ett telä. dom felen som jag tror det är : kabelbrott, instrumenet, eller det relät. allt annat ska funka sad

21 761 Inlägg
15 augusti 2010
Försök att mäta på de olika ställena, då borde du se var spänningen försvinner. Jag kan tyvärr inte ge så mycket mer hjälp. smile

106 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
aa ska göra d när jag är hemma igen smile tror d är där felet ligger smile

Sök