har en sierra 2.9 som vägrar ladda! har testat 3 st generatorer men samma resultat på alla! batteri lampan lyser inte alls när man sätter på tändningen. ngn som kan ha en aning om va d kan vara för ngt? mycket tacksam för svar
Batterilampan måste lysa med tändningen påslagen, annars kan inte generatorn ge laddning normalt sett. Kolla upp säkringar och själva batterilampan i instrumenthuset, kika även på den tunna kabeln som ska sitta på generatorns D+ eftersom den kabeln har förbindelse med batterilampan.
jo jag vet att den ska lysa me tändningen på därför jag börja riva i skiten säkringar är kollade och alla är hela och allt ska vara rätt kopplat på generatorn mysko d här =S
Mät gärna med multimeter ifall det kommer spänning till batterilampan (från tändlåset/säkringsdosan alltså), om det finns spänning så kan det kanske vara lampan som är trasig eller så är det problem med kabeln ner till D+ på generatorn.
Jag vet inte om det finns flera säkringsdosor i en Sierra, försök iaf hitta vilken kabel som ger spänning till batterilampan. Inte det lättaste kanske, men man måste börja någonstans.
jo jag sökte upp den igår men den får ingen spänning. men sen kollade jag på kretskortet och där fick d utslag men lampan lös ändå inte och den är hel? =S
jo jag sökte upp den igår men den får ingen spänning. men sen kollade jag på kretskortet och där fick d utslag men lampan lös ändå inte och den är hel? =S
Då borde det även vara kontakt ut från kretskortet, frågan är om kabeln till generatorn går direkt från lampan eller ifall det sitter skarvkopplingar på vägen dit.
ralle man skrev:
hur laddar man upp bilder här då? så kan man visa bättre
Tex kan du spara bilden på datorn och sedan hänvisa till det stället när du får fram "bläddra" i rutan "ladda upp bild i galleriet", så gör jag iaf.
ja d sitter en skarvkoppling inne i bilen och den delar sig där så det bilr 2 kablar en till instrumentet och en till ett telä. dom felen som jag tror det är : kabelbrott, instrumenet, eller det relät. allt annat ska funka