3682
Sök

Någon som har provat att köra på E 85 i en förgasarbil??

svetsare
119 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
har en b230 o skulle vilja prova o köra på e 85 ,men tänkte först höra mig för o se vad det kan få för diffekt/effekter.

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

Rörpulare
1 453 Inlägg
6 november 2006
De sägs ju att  förgasar motorer e bättre anpassade för sprit i tanken än dagens elektroniska insprut! Finns folk som kört ren vodka i tanken på amazonen tongue

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

757 Inlägg
6 november 2006
bullen kika på www.etanol.nu
om jag inte minns fel är det nått med soppanålen man ska göra

Rörpulare
1 453 Inlägg
6 november 2006
Lanjin skrev:
bullen kika på www.etanol.nu
om jag inte minns fel är det nått med soppanålen man ska göra

Jajuste! känner också igen de!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

svetsare
119 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
okej,tack...
bara o prova då!!

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

34 Inlägg
8 november 2006
Prövade med e85 i min 240 med b21a motor. Funkade bra bara bilen var varm. tongue

194 Inlägg
8 november 2006
Sedan finns det ett väldigt enkelt sätt - kanske något dyrare, men vi prövade i en Volvo 245 med b230-motor i. Köp en FlexTronic. Det är nog det allra enklaste, tror jag (om man itne vill experimentera själv smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Volvomekaniker
299 Inlägg
9 november 2006
jag körde min gamla 740 85 på spolarvätska så det funkar nog fint

Sök