2764
Sök

hämtat katten :)

kontorsråtta
231 Inlägg
9 november 2006
Martin 9-3 skrev:
Katter är verkligen charmiga djur men kan bli lite väl mycket med 2st hela dagarna.

När man har 2 av dem då den första leker tafatt med dig själv i tvättkorgen samtidigt som den andra testade simlektioner i toaletten bara för att man inte hann lägga ner toalocket senast för man var tvungen att hindra en av katterna att dra om alla kablar på förstärkaren med tänderna...

Trevligt att alla katter verkar vara datorintresserade, inte alls lika roligt när det finns 4-5 uppsättningar datorer med tillhörande kablar och sladdar.

Jagar blomflugor utan respekt på vad husse har på fönsterbrädan, tycker att det ständigt är dags att plocka ner alla kläder på tork och 23,5 timmar om dygnet källsorterar sophinken i lekbart och icke lekbart.

Tur att mina är rumsrena iaf.

Vill se bilder!!!

haha känner igen det där! smile
har ni raskatter eller "bonnkatter" föresten?

själv blev jag övertalad av tjejen att öppna stora plånboken och köpa en norsk skogkatt, ångrar mig inte sekund..

http://ilez.djz.net/fjakelmyrans/kattku … axiom.html

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
Android skrev:
dusty skrev:
den har inga problem med att bli klappad men den är ivrig och går runt mig och kan inte vara still

Det är en kattunge! =P
Var glad att den inte klättrar på väggarna och käkar upp sladdar...än... smile

Jag tror att alla katter är lite olika, så du kanske måste hitta ditt eget knep för att få katten att gå på lådan. Jag har t ex 2 katter, en som vi haft från liten kisse, och en som vi fick lite äldre. Den senare var mycket skygg när vi fick den och det händer ibland olyckor i sängar och tyg...som om hon vill hävda sig lite. Den tidigare som bara vi uppfostrat är lite tuffare och är lugnt som en ko. Han sätter sig på lådan, även om där är nystädat eller en miljöfara. smile

Ett tips är ju att ta bort alla mattor och tyg från golvet så länge, spraya "fy-spray" på soffor och stänga åt om sovrummet. Lådan kanske blir det enda "piss-o-skit-bara" stället kvar. smile

det sista alternativet verkar lite jobbigt så får försöka få den att fatta på något annat sätt big_smile tror jag ska börja med att testa att bära skiten till lådan så den fattar vart det ska va smile

brillmongo skrev:
Jag har vuxit upp med katter (och kattungar) hela mitt liv.
Just nu har jag (vi) två stycken, en hane (Svante) som precis fyllt 1år, han är ett riktigt yrväder übersocial är han också big_smile. Och en hona som heter Majsan hon är tre år gammal, väldigt lugn och blyg.

Var enveten i din uppfostran och om den lille krabaten uträttar sina behov nån annanstans (när du ser den) så fyar du och bär den till lådan. Tillslut lär den sig. Tänk på att du inte kan straffa den för något du inte ser, t.ex om du kommer hem från jobbet och den förstört något. För då förstår den inte.

lycka till med din uppfostran smile

mvh

tackar smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
vilken galet lat katt jag har skaffat den bara sover. jag vill att den ska skita så jag ser om den gör rätt

4 571 Inlägg
9 november 2006
dusty skrev:
vilken galet lat katt jag har skaffat den bara sover. jag vill att den ska skita så jag ser om den gör rätt

Haha ! satte kaffet i fel strupe när jag läste wink

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
JAAAAAAAAAAAAAA jag lyckades big_smilebig_smile

kontorsråtta
231 Inlägg
9 november 2006
Weeeee Gratz! smile

911 Inlägg
9 november 2006
Draedon skrev:
Martin 9-3 skrev:
Katter är verkligen charmiga djur men kan bli lite väl mycket med 2st hela dagarna.

När man har 2 av dem då den första leker tafatt med dig själv i tvättkorgen samtidigt som den andra testade simlektioner i toaletten bara för att man inte hann lägga ner toalocket senast för man var tvungen att hindra en av katterna att dra om alla kablar på förstärkaren med tänderna...

Trevligt att alla katter verkar vara datorintresserade, inte alls lika roligt när det finns 4-5 uppsättningar datorer med tillhörande kablar och sladdar.

Jagar blomflugor utan respekt på vad husse har på fönsterbrädan, tycker att det ständigt är dags att plocka ner alla kläder på tork och 23,5 timmar om dygnet källsorterar sophinken i lekbart och icke lekbart.

Vill se bilder!!!

själv blev jag övertalad av tjejen att öppna stora plånboken och köpa en norsk skogkatt, ångrar mig inte sekund..

Värsta fotomodell du har till katt wink hehe

pic up the phone, wazzzaaa

186 Inlägg
9 november 2006
dusty skrev:

Det var väll förfan din lille kisse som lyckades? tongue haha

B M W

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
kl0mp3n skrev:
dusty skrev:

kanske sant men jag tycker jag var duktig iallafall tongue nu ska vi bara se om den skiter där också utan att jag lyfter dit den tongue

BILGLASMÄSTARE
92 Inlägg
9 november 2006
Min katt låter ingenting. Monterade bort den helt och hållet.

***hitman***

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
Murre skrev:
Min katt låter ingenting. Monterade bort den helt och hållet.

höhö

98 Inlägg
9 november 2006
funkar bra att använda en helt vanlig "blomvattensprayflaska" och spruta lite på katten när den gör något den int får göra, dom lär sig smile
har själv 2 krabater här hemma som e ½ år gamla. hehe, har köpt halsband åt dom idag big_smile jävlar vilket liv det blev när man satte på halsbanden big_smile big_smile ett tips e åxå att lyfta undan alla blommor och dylikt.. dom går att äta 8-)

:D Mazda Driver :D

FreddeK
10 november 2006
Ett litet tips från mig är att skaffa kattlåda med tak så det blir kattens egna krypin....inte så kul om man sitter och bajsar och katten kommer in och också börjar bajsa.

Sen slipper man mycket strössel på golvet också=)
Senast redigerat av Freddeponken (10 november 2006)

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 november 2006
Draedon skrev:
Martin 9-3 skrev:

Vill se bilder!!!

http://img63.imageshack.us/img63/8867/pict0028vh7.jpg

Mina små busar...

Tänkte ta någon långhårig nu men vart vanliga. lika mycket personlighet i en katt som man får gratis och de som kostar 5000:- var min inställning.

Haft långhåriga innan som är lite norsk skogskatt i, visst är de söta men jobbigare att kamma och sköta.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

186 Inlägg
10 november 2006
dusty skrev:
kl0mp3n skrev:
dusty skrev:

kanske sant men jag tycker jag var duktig iallafall tongue nu ska vi bara se om den skiter där också utan att jag lyfter dit den tongue

Arå du var duktig, hehe smile
Själv har jag 2 katter men dom e ute katter så dom skiter utomhus smile

Lycka till med allt.

B M W

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 november 2006
Trådstartare
jag gör stora framsteg smile allt funkar perfekt nu tycker jag förutom att den fortfarande verkar vara lite ovan med sitt nya boende den verkar vara lite nervös när man sitter och kliar den så tycker den det är jätteskönt men den kan inte sitta still. sen att den inte ska göra sönder möbler är nästa grej jag får försöka lära den.

Svindåre
1 433 Inlägg
11 november 2006
Grattis!

Vi har en blandraskatt som heter Mischa, vi fick henne när hon var 3 år ungefär, hon var vääldigt skygg å osäker från början, hon sket överallt... nu 3 år senare så skiter hon ute å är social! big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Sök