2793
Sök

Ta bort aluminiumbalkar i kofångaren bak och fram.

MR
27 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Hej,

Håller på lättar bilen.

En tanke slog, dessa ovan nämnda balkar måste ju väga bly.

Är dessa enbart för krocksäkerhet?

Jag vill helt enkelt ta bort dom, men om dom gör chassit styvare så icke.

Nån som vet?

Bilen är en Volvo S90

KHRacing
20 augusti 2010
De heter krockbalkar :-)

jag har inga heller. o många som byter till styling front/bakdel tar bort dessa med

MR
27 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Great ytterligare vikt bort!!

812 Inlägg
20 augusti 2010
där fram kan jag tänka mig att dom gör chassit styvare men bak vet jag vet men att bara ta bort dom utan någon speciell anledning verkar ganska korkat, med tanke på att du kan behöva dom om du krockar eller blir påkörd

är det sen aluminium så kan dom väl inte väga så mycket och vad tjänar du på att ta bort dom

MR
27 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Hehe eru helt borta eller? Jag skriver ju varför.

Dom e ganska stora, så dom väger nog ganska mkt.

KHRacing
22 augusti 2010
De styvar troligen inte upp cjhassiet ett skit är min egen gissning, men olika bilar olika uppbyggnad, jag hade tatt bort dem,,, SBP ser det inte heller.

oo=00=oo
374 Inlägg
22 augusti 2010
Krockbalkar är dumt att ta bort på en gatbil.
Och eftersom dom är gjorda i aluminium väger dom inte mycket.
Vill du lätta bilen kan du ju kasta ut ljudet istället för att ta bort saker som faktiskt är bra att ha kvar på bilen.
Ett annat tips är att skaffa huv och baklucka i kompositmaterial. Där har du många kilon att banta bort, och du sänker samtidigt tyngdpunkten på bilen.

Freude am fahren!

12 086 Inlägg
23 augusti 2010
haha "väga bly" nej, men aluminium wink

Jag skulle tippa på att de kanske väger ett par kg styck, är det verkligen värt o tumma på säkerheten då?
Vad jag kan tyda din bil så verkar det inte va ett "maxlättningsbygge", du har ju hängt på tyngre bromsar. Ofjädrad vikt dessutom, de lär slöa ner bilen mer än vad borttagning av balkarna kommer ge, garanterat.
Senast redigerat av JapMax (23 augusti 2010)

MR
27 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
....

Sök