2715
Sök

Försäkring skatt osv HJÄLP Mercedes 190E

46 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Hej, har bestämt mig för att att köpa en Mercedes 190E med 2,0 eller 2,3 L motor, är förövrigt 18 år och undrar vad den kommer kosta att skatta och försäkra. Jag tänkte ta den billigaste "sämsta" försäkringenför ekonomin är inte så bra hehe. Någon som vet någon sida eller något där man kan kolla sånt?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 september 2010
Ja på hemsidan av det bolag du tänker använda... Skatten ligger väll runt 1300-1600 året

2slow

46 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
azid skrev:
Ja på hemsidan av det bolag du tänker använda... Skatten ligger väll runt 1300-1600 året

tack smile är det dyrt med 130 - 1600? har man råd med det som 18 åring?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 september 2010
Kolla compricer.se

Skatten kan du se genom att leta upp en likadan bil på tex blocket, slå upp reg.nr på www.transportstyrelsen.se.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

46 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Kolla compricer.se

Skatten kan du se genom att leta upp en likadan bil på tex blocket, slå upp reg.nr på www.transportstyrelsen.se.

Mvh Tommy

har ju inte köpt bilen än så vilet regg nr ska jag skriva :S?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 september 2010
startrukk skrev:
te_wik skrev:
Kolla compricer.se

Mvh Tommy

Men hitta någon på blocket å använd det reg.nr.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

46 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
startrukk skrev:
te_wik skrev:
Kolla compricer.se

Mvh Tommy

Men hitta någon på blocket å använd det reg.nr.

Mvh Tommy

Försökt men inte lyckats få fram några priser alls sad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 september 2010
Konstigt, då gör du något fel.

Hittade en 190E - 88 på blocket, tog reg.nr å mitt person.nr och fick fram Länsförsäkringar trafikförs. helår 3890kr.

Men du måste söka på ditt eget pers.nr och andra uppgifter, gör om - gör rätt.

Mvh Tommy

Saabifierad
2 031 Inlägg
2 september 2010
Gå in på: http://www.folksam.se/forsakringar/bilf … pe=1.13211 och fyll i dina uppgifter så får du ett ungefärligt pris på en trafikförsäkring, går även att kolla halv- och hel. Du kan skippa registeringsnummer och välja mellan olika bilmodeller istället.

1600 kronor per år i skatt är en del som student, bättre att fixa en bil som är nyskattad och nybesiktigad så slipper du tänka på det, det kommande året iallafall big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök