3730
Sök

Sänka bil med bladfjädrar!

240 Inlägg
20 juli 2005
Trådstartare
Är det lättaste att ta bort bladfjädrar så de blir färre till antal? eller göra nya fästen? eller nån som vet nån sida man kan köpa sänkningsbladfjädrar på?

mycket tacksam för svar då jag aldrig sänkt nån bil med bladfjädrar!

12 Inlägg
21 juli 2005
undrar också hur man bär sig åt, va inne på o sänka min 360 jag hade men det fanns ju bara ett blad på varje sida, om de e flera blad kan man ju alltid plocka bort nåt men risken e ju att det blir väldigt svampig fjädring..
Nån som har nåt tips?

76 Inlägg
22 juli 2005
om axeln sitter under fjäder kan du börja med att flytta den till ovansidan av fjädern... om den redan sitter där monterar du distansblock mellan axeln och fjädern! då får du bibehållen fjdring och har sänkt bilen ganska mycket!

271 Inlägg
22 juli 2005
Enkelbladsfjädrar e mycket bättre!! Att sänka med sänkingsblocket e väldigt enklet! och om du själv gör dom så får du exakt så mycket du vill.
Tänk på att ju mer du sänker dets mer får du sänka för att det ska synas, om du försår.. smile

256 Inlägg
13 november 2006
man vänder väll hela fjäderpaketet uppochner om jag inte misstar mej tongue

1 867 Inlägg
13 november 2006
nähädu, vänder man på fjädern blir fjädringen obefintlig och bilen kommer bli oändligt mycket sänkt.
ska man köra "klappad" bil utan fjädring alls bak så funkar det, men då kan man lika gärna ta bort alltihop.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök