3307
Sök

Balansering av en audi 5

17 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Hej!

är det någon som vet hur man balanserar en audi 5:a ?

måste man ha vikter på veven eller är de bara att köra den som en 4 cylindrig rak motor ?

The Deer Hunter
35 Inlägg
4 september 2010
vad jag fattat det som så måste man ha vikter ja.
ska du göra det själv?

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.

17 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
ja hade ju tänkt mig de men vet ju inte hur man gör sad hittar inget om de nån stans

The Deer Hunter
35 Inlägg
4 september 2010
tror man behöver avancerade maskiner till det. fast jag kan ha fel.
men är inte så dyrt att lämna in och balansera. tror jag fick ge 2250 när jag gjorde det. och det blev för jävla bra.

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.

8 260 Inlägg
5 september 2010
Ska man balancera en femma så lär man ha bob-vikter. Och bästa resultat bör man få om man lämnar in till nån som har rätt utrustning.

tokfrans
982 Inlägg
5 september 2010
nu är det så här att klabbbbe göbben jobbar på en motorfirma ;P maskiner har dom. så de sÅ :d

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 september 2010
k1mm0 skrev:
nu är det så här att klabbbbe göbben jobbar på en motorfirma ;P maskiner har dom. så de sÅ :d

jo, men du åker inte värlsrekord i skidbacken även om du får låna Anjas skidor och att hon talar om för dig hur man gör.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

17 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
möjligt men maskin finns de. har balanserat mycket V8 och rak 4 , 6 cyl motorer. så maskin vet jahur den funkar (en turner technology)
vill bara veta om nån vet om man ska ha bob-vikter eller inte. och hur mkt vikt man ska ha isof.

8 260 Inlägg
5 september 2010
Bob-vikter lär du ha och dem ska ju motsvara vikten av kompletta stakar + kolvar.

17 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
möjligt men de kan inte vara hela vikten på kolv och stake.

8 260 Inlägg
5 september 2010
Då lär du ju leta i specifikationerna för din motor efter balansfaktorn. Men det hade jag för mig man bara använde vid statisk balancering, vilket mest bara är bortkastad tid

Sök