4600
Sök

Behöver lite tips och råd om bilbas

7 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Hej!

Såg här om dan att en kille på Youtube hade en exakt likadan bilbas som min och använde den som ett bas till hemmabiosystem. Jag har bara en fråga, kan jag koppla den och några diskanter till min dator?

Ljudkort på datorn är :  X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series   
Bilbas är : JBL P1222
Slutsteg : Nakamichi PA2100 ( http://www.nakamichi.com/pfv/ICE/Amps/PA2100.htm )

Om någon kan sådant snälla hjälp=)

Mosconi, JBL, Kenwood, Hertz
41 Inlägg
5 september 2010
Vet inte riktigt om ja hängde med där, men JA du kan koppla in slutsteget till datorn.
Men du måste ju ha nån form av nätagg som ska orka driva slutsteget, eller ett bilbatteri inne då som ska stå på laddning hela tiden. Sen så finns de delade meningar om att ha bilbatteriet inne.. Jag personligen skulle då inte vilja ha ett inne brevid mig på laddning tongue Men så beror de även såklart på vad de är för typ av batteri.

Sen ang. diskaterna så vet jag inte riktigt hur du menar? Du kan ju inte koppla in dig på de befintliga slutsteget om de var de du undrade?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 september 2010
Och ljudkortet klarar inte av att driva nånting, så en förstärkare av något slag behövs till diskanterna, men ska du inte ha nå mellanregister? Blir inte så kul med bara bas och diskant...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 693 Inlägg
6 september 2010
Det där är det bättre att fråga på tex minhembio.se.
Men för att svara, ja du kan koppla den till datorn.

Booyakasha!

Sök