2809
Sök

Söker 2 kanal slutsteg med mycke effekt

1 129 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Har ni tips på ett 2 kanals slutsteg med mycke effekt?. Jag ska ha ett slutsteg på 400 rms + i bryggat läge till en bas med enkel 4 ohm spole. Jag tror att det är ett billigare alternativ än att skaffa ett stort monoblock.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 september 2010
Palicuse skrev:
Har ni tips på ett 2 kanals slutsteg med mycke effekt?. Jag ska ha ett slutsteg på 400 rms + i bryggat läge till en bas med enkel 4 ohm spole. Jag tror att det är ett billigare alternativ än att skaffa ett stort monoblock.

Håller inte med. Ett monoblock blir billigare allra helst om du ska driva EN bas..
Sen kostar inte ett 400+W monoblock några stora pengar.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

120 Inlägg
13 september 2010
Detta lämnar bra med pulver, kanske prislappen blir för hög dock.
http://www.bilradiohuset.se/sv/product/199/Hertz-EP2X

//piwe

1 727 Inlägg
13 september 2010
Palicuse skrev:

Det brukar inte vara billigare, men dom brukar låta bättre.
Jag personligen föredrar bryggat 2ch före ett klass-D monosteg.
Klarar din budget "piwes" Hertztips t.ex?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 400 Inlägg
13 september 2010
Annars har jag ett par GZ -2225 sq. (Uranium serien).som jag kan göra mig av med om jag får rätt pris.
Lämnar bra med effekt och låter ganska trevligt.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

1 129 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Ok. Jag hittade ett Macaudio fearless 2200 som kosta 3000. Det gav 650 rms bryggat. Tror inte att det finns så många monoblock som ger så mycke effekt i den prisklassen utan att få ner ohm talet.

1 400 Inlägg
13 september 2010
Kom i håg en sak. EFFEKT är inte allt. Lägg dina 3000 på ett begagnat steg av känt märke i stället.
Jag kan lova att du kommer bli mera nöjd då.

Eller Hertz steget du blev tipsad om förut i tråden.Mycket trevligt steg.
Senast redigerat av micke7406 (13 september 2010)

1 129 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Nej effekt är inte allt, men det är mycket. Jag har 2 st Macaudio fearless two steg nu samt har erfarenhet av Macaudio sen förut, och jag kan inte påstå att det är nåt dåligt märke.

Med tanke på vad man får för pengarna så tycker ja det är lite konstigt att Macaudio inte är så känt.
Senast redigerat av Palicuse (13 september 2010)

1 400 Inlägg
13 september 2010
Palicuse skrev:
Nej effekt är inte allt. Det är därför jag tittar på rms framför max watt. Jag har 2 st Macaudio fearless two steg nu samt har erfarenhet av Macaudio sen förut, och jag kan inte påstå att det är nåt dåligt märke.

Med tanke på vad man får för pengarna så tycker ja det är lite konstigt att Macaudio inte är så känt.

Går inte att titta sig blind på RMS heller. Alla mäter olika. Vet du vid vilken spänning dom har mätt/hur mycket dist det var?. Och dämp faktorn är ju inte den bästa på Macaudios steg.
Men är DU nöjd med dom så är det ju inget att tveka på.

1 129 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Visst, man får vad man betalar för. Men Macaudio ger som sagt mycke för pengarna jämfört med andra märken i samma klass.

4 693 Inlägg
13 september 2010
Skulle ju 10ggr hellre köpa detta steg http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=181

Booyakasha!

Sök