4680
Sök

740 Startar inte, testat allt !! b230E -88 Hjälp :(

714 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Hej min flickväns mors bil vill inte ge någon gnista, jag har aldrig misslyckats med att få igång en 740, men nu har jag slut på ider...
Jag har bytt ut Fördelare, rotor,tändspole,hallgivare,tändmodul,tändkablar, säkringar,relän,jordflätor Fortfarande ingen gnista ? datorbox verkar den heller inte ha, fanns ingen vid benen på passagerar sidan iaf.
Det ända jag inte testat är att dra igång den..
Vad mer kan ja kolla ? tändningslås ?

Old School Ford
600 Inlägg
16 september 2010
Finns det ström fram till tändspolen?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

714 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
har ingenting jag kan mäta med :[ lr jo en lampa som lyser om det finns <12v funkar det med en sådan tro ?
Senast redigerat av Nurminen_ (16 september 2010)

29 Inlägg
16 september 2010
Jag hade samma fel på min, hade bytt allt
efter att lämnat in den på verkstad (bil el) så hitta dem ett kabelbrott. När jag hade mätt så ser man att det kommer ström men efter som att kabeln var bruten så var det inte tillräckligt med el.

714 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
W_ille skrev:
efter att lämnat in den på verkstad (bil el) så hitta dem ett kabelbrott. När jag hade mätt så ser man att det kommer ström men efter som att kabeln var bruten så var det inte tillräckligt med el.

Jaså, vart ska jag kolla efter ett kabelbrott, vilka kablar ska jag följa smile

583 Inlägg
17 september 2010
Vill du impa på svärmor så är det bara att skaffa en multimeter och kopplings schema wink

mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

29 Inlägg
18 september 2010
Nurminen_ skrev:
W_ille skrev:

Jaså, vart ska jag kolla efter ett kabelbrott, vilka kablar ska jag följa smile

Efter som att verkstan fixa kabelbrottet så vet jag inte vilken kabel det var men han sa att det var en kabel från batteriet, följ batteri kablarna och se om någon av dem har tagit skada smile
Senast redigerat av W_ille (18 september 2010)

118 Inlägg
18 september 2010
Nurminen_ skrev:
Hej min flickväns mors bil vill inte ge någon gnista, jag har aldrig misslyckats med att få igång en 740, men nu har jag slut på ider...
Jag har bytt ut Fördelare, rotor,tändspole,hallgivare,tändmodul,tändkablar, säkringar,relän,jordflätor Fortfarande ingen gnista ? datorbox verkar den heller inte ha, fanns ingen vid benen på passagerar sidan iaf.

Bör sitta en box till höger på pedalstället.

Biltokig
310 Inlägg
18 september 2010
Jhae_90 skrev:
Nurminen_ skrev:

E motorn har ingen styrbox, det är väll den luriga vakum förgasaren eller vad det heter...

Harè bra

SÄNK MER!
389 Inlägg
18 september 2010
ola_volvo skrev:
Jhae_90 skrev:
Nurminen_ skrev:

E motorn har ingen styrbox, det är väll den luriga vakum förgasaren eller vad det heter...

nepp det är k motorn:) e motorn är mekaniska insprutet:D

Biltokig
310 Inlägg
18 september 2010
ok ok, bry er inte om mig då... e bara ute på en cykeltur... smile

men har du kollat kamremmen och drevet nere på veven??
Senast redigerat av ola_volvo (18 september 2010)

Harè bra

Sök