4294
Sök

Volvo 740 1989 B230F går inte som den ska

70 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
Tja, bilen går inte igång och när den väll gör det så dör den när man gasar? luftmassemätare och svänghjulsgivare kolen på generatorn och lite mer saker är bytt, kan lambdasonden påverka detta?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
11 augusti 2010
Nej lambdan borde inte påverka uppstarten.

Kollat så du har kompression / gnista på alla cylindrar? Tjuvluft? Kollat felkoder?

95 Inlägg
12 augusti 2010
aa för guds skull hoppas du har bensin i tanken . . annars är de soppa pump som inte orkar

70 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
bluemayth skrev:
aa för guds skull hoppas du har bensin i tanken . . annars är de soppa pump som inte orkar

men ditt jävla jon jag frågade om det eftersom den går igång om sonden är paj??klart som fan jag har soppa det är ju det första man kollar om den inte går

19 Inlägg
14 augusti 2010
hvis sonden er defekt, så vil bilen antakelig starte. men går i "nødprogram" å bruker mye suppe. og kan begynne å fuske/gå urent.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
14 augusti 2010
Dieselsmokey skrev:
hvis sonden er defekt, så vil bilen antakelig starte. men går i "nødprogram" å bruker mye suppe. og kan begynne å fuske/gå urent.

Exakt. Lambdan och en hel del andra saker kan saknas innan det är helt dött.

Gör ett startförsök, sedan skruvar du ur ett tändstift och kollar om det är blött/ luktar bensin. Gör det det så har du bensin i alla fall. Ta då och kolla om du har gnista.

Eftersom motorn inte startar så är det ju svårt att göra tjuvluftstest, men du kan ju kika lite om du kan se någon slang som lossnat eller så.

4 005 Inlägg
14 augusti 2010
16v- skrev:
bluemayth skrev:

men ditt jävla jon jag frågade om det eftersom den går igång om sonden är paj??klart som fan jag har soppa det är ju det första man kollar om den inte går

Det är fler än vad man tror som missar detta.......!

Om du vill ha fler felsökningstips så kanske du kan bli lite trevligare.

Bilmekaniker
92 Inlägg
14 augusti 2010
Det låter som ett Soppa problem, hade samma på min när jag startade den, förra ägaren sa att det var cirka 15liter kvar i tanken, och hade ingen tankmätare som fungerade vid tillfället så jag blev helt ställd tills jag ryckte bränsleslangen o såg att det inte kom någon soppa,

70 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
16v- skrev:
bluemayth skrev:

Det är fler än vad man tror som missar detta.......!

Om du vill ha fler felsökningstips så kanske du kan bli lite trevligare.

kanske kan bli trevligare om folk läser frågan och svarar på frågan inte kommenterar om nåt annat smile

Bilmekaniker
92 Inlägg
18 augusti 2010
har du rätt luftmassemätare? finns ett par olika, kolla upp med din gamla om dem har samma nummer tongue

Försöker iaf
1 998 Inlägg
19 augusti 2010
Låter precis som lmm. du ska ha den som slutar på 007 och INTE 016.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

156 Inlägg
19 augusti 2010
kan vara soppa relät med

70 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
det va lambda sonden

70 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Boostrider skrev:
Låter precis som lmm. du ska ha den som slutar på 007 och INTE 016.

det va lambda sonden

70 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Anden740 skrev:
har du rätt luftmassemätare? finns ett par olika, kolla upp med din gamla om dem har samma nummer tongue

det va lambda sonden

Sök