3243
Sök

nått skumt fel på klockan

4 571 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
Tjena min klocka har börjat att krångla efter jag plockade ur stereon.   varje gång jag startar bilen så blinkar den 00:00 och man måste ställa om den,  men när man ställt om den fungerar den perfekt enda tills man stänger av bilen. väntar man ungefär 10 min så "fungerar" den nästan enda felet är att tiden stannade när man stängde av bilen,  väntar man längre så blinkar den 00:00 igen.   

några tips på vad det kan vara innan jag börjar riva hela elsystemet?

glömde nästan bilen är en mazda mx3 92

4 571 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
ingen som har några tips?

Evolution
1 627 Inlägg
30 augusti 2005
är inte problemet att den inte får ström hela tiden

Fäll ner pungen och landa

6 851 Inlägg
30 augusti 2005
Du har förmodligen inte kopplat in memory på rätt ställe skulle jag tro.

4 571 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
Tiaz skrev:
Du har förmodligen inte kopplat in memory på rätt ställe skulle jag tro.

kopplat in memory?  det är ju bilklockan som resetar sig

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 augusti 2005
men klockan borde väl också ha nån sladd där den ska ha konstantström?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

4 571 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
jo men asså den har ju fungerat i flera veckor den har ju börjat med detta alldeles nyligen

30 augusti 2005
Korrision vid kontaktstyckena? Kollat sånt?

En motor för mig är en V8

4 554 Inlägg
30 augusti 2005
känner igen de där problemet... det är en kabel som går sitter i samma kabelstam somgår till spelaren den ska bara kopplas ihop med konstantströmmen.. de ja gjorde de på va en camry.. idiot el på den bilen..

4 571 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
loudness skrev:
känner igen de där problemet... det är en kabel som går sitter i samma kabelstam somgår till spelaren den ska bara kopplas ihop med konstantströmmen.. de ja gjorde de på va en camry.. idiot el på den bilen..

det kan nog stämma det, ska kolla upp det.   slutade ju fungera när jag kopplade ur stereon.  kanske åkte ur någon kabel som inte skulle åka ur

4 571 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
hittade felet. efter jag hade kollat upp varenda kabel bakom panelen så fick jag för mig att kolla säkringarna, jo visst var det en som hade brunnit. bara å byta den sen fungerade det igen smile

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 september 2005
Scratch skrev:
måste ju e helt enkelt vara att den inte på konstant ström du kanske lykades att dra ut den kabeln när du drog ur stereon kolla alla kablar till klockan och koppla eventuellt lös kabel till en med konstantström!

Han hade redan löst felet wink

4 571 Inlägg
1 september 2005
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Scratch skrev:
måste ju e helt enkelt vara att den inte på konstant ström du kanske lykades att dra ut den kabeln när du drog ur stereon kolla alla kablar till klockan och koppla eventuellt lös kabel till en med konstantström!

Han hade redan löst felet wink

alltid lika kul me folk som inte läser hela trådarna

719 Inlägg
1 september 2005
hehe läste ju halva sen vart det jobbit big_smile

live free, die young.

Sök