2888
Sök

Hastighetsmätare volvo v70 acean race -02a

8 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
hejsan. Har suttit här i en diskuterat idag om hur det fungerar med hastighetsmätaren på en v70. Om man skulle ha pixelfel eller om man skulle bytta lampor i panelen eller bytta hella huset. Hur funkar det?. vissa sä att bilen inte starta efter för att den måste programeras om sen. och vissa sä att det bara funnka att sätta tillbaka och starta. Sen sä en del att om man bytter mätare så stämer inte millen. men det tror jag sitter i huset som skäner av hur långt den har gåt. är det nån som bytt mätare innan eller hört hur det funkar=). mvh Rikard tack i förhand

1 043 Inlägg
20 september 2010
Om du sätter i en beg mätare som har gått längre än din bil så ändras din bil till samma som den beg.
Och sätter du tillbaka din mätare igen så ändras milen på den också.
Om du sätter in en beg mätare så kan det bli problem vid nedladdningar också.
Vi hade en bil på jobbet som skulle byta nycklar och där fick vi byta instrumentet också pga att det var till en annan bil, detta var på en V 70 -99.

8 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
okej så du menar att om jag säter i en som gåt längre en bilen så visar den vad det nya instrumentet har gåt. Men om jag bytter tillbaka igen så visar den fortfarande förmycket menar du?. men hur blir det om man får tag i en som har gåt mindre då?. får man sin vanliga mil då?

1 043 Inlägg
22 september 2010
Ja då får du dina vanliga mil

Sök